Avatar billede deurell Nybegynder
04. maj 2001 - 23:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min xDSL forbindelse virker når den selv vil?

Jeg har en 512/512kb forbindelse hos cybercity. Jeg har i det sidste stykke tid været ude for at den ikke virker.
Det viser sig ved: Jeg tænder min PC og prøver at bruge et program som kræver internetforbindelse, så får jeg besked på at programmet(outlook,IE,ICQ,gamspy3d,etc.) ikke kan få forbindelse.
Jeg har ikke selv ændret på noget i min opsætning og den eneste pudsige ting jeg kan se når det sker er at der i opstarten kommer følgende besked: \"updating ESCD....\"
Jeg er jo på nettet nu og det skyldes at jeg for at \"kurere\" dette problem bare skal starte min PC et par gange før det virker. Så skriver den igen \"updating ESCD....\" og på nettet jeg er.

Men det holder jo ikke....så Please hjælp

Ps.OS = win 2000 pro
jeg har haft samme problem med Win Me
Avatar billede deurell Nybegynder
04. maj 2001 - 23:56 #1
Hvis i vil vide mere om min maskine må i lige sige til :-)
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2001 - 23:58 #2
Til, Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
05. maj 2001 - 00:07 #3
Avatar billede red_eagle Nybegynder
05. maj 2001 - 00:13 #4
makse>>Jeg tror at hans bundkort hedder Birger......det var ik sjovt ;)
Avatar billede deurell Nybegynder
05. maj 2001 - 01:41 #5
Det ville være fedt hvis i ikke brugte mit spørgsmål som chat!
Mit bundkort er et Iwill bd 100 plus med nyeste bios opdatering
Avatar billede deurell Nybegynder
05. maj 2001 - 01:43 #6
Det hjælper i øvrigt ikke mig at der er et link til opasias kundeservice når jeg har abonnement hos cybercity. Jeg har i øvrigt snakket med supporten hos CC men de kunne ikke lige hjælpe mig.
Avatar billede €yston Nybegynder
05. maj 2001 - 08:36 #7
Her er info om ESCD:

Extended System Configuration Data

In personal computers with Windows, ESCD (Extended System Configuration Data) is data that provides a computer\'s basic input/output system and the operating system with information for communicating with plug and play (PnP) devices. Full PnP capability requires a PnP BIOS. When a computer is started, the BIOS records in the ESCD information about how older (legacy application) devices are configured to the system. A pre-PnP device has an inflexible configuration (for example, a specified interrupt request setting). PnP-attached devices can automatically be configured around the existing older configurations (or, when necessary, configured manually).

Mon ikke det er noget i din BIOS der skal rettes. Måske config af pnp kort (netkort) i BIOS.
Avatar billede mortenka Nybegynder
05. maj 2001 - 08:55 #8
Du har vel ikke været så letsindig at vælge \"Yes\" ved \"PnP OS installed\" ? For hvis du har det, så skynd dig at slå det fra..
Det giver OS\'et mulighed for at reassign\'e IRQ, når det starter op - og det klarer bundkortet FINT selv.. Faktisk kan det let skabe situationer som din, hvis det er slået til..

Ellers prøv at sætte dit netkort i et andet PCI slot.. (ændrer IRQ assignment)
Avatar billede makse Nybegynder
05. maj 2001 - 10:14 #9
Hvis intet af ovenstående har nogen effekt, kan det tænkes det er dit netkort, der ikke virker ordentligt. Check at netkortet står enhedshåndtering, og om du kan f.eks. kommunikere med routeren, når fejlen forekommer.
Du kan også prøve at ændre \'Reset Configuration Data\' i bios til Disabled eller Enabled. Start med \'Load Setup Deafault\' og indstil bios igen.
Avatar billede k_la Nybegynder
05. maj 2001 - 11:25 #10
Der er 99% sandsynlighed for at du har en interrupt eller IO konfikt med anden hardware i din PC. - Du har PnP aktiveret og så forsøger Bios\'en under opstart at fordele ressourcerne og når netkortet passer med den opsætning der er gemt i Windows  kan du komme på nettet.

hvis det er en 98 eller en ME skal du prøve at undersøge  sysemenhedder i under system i kontrolpanelet.
Avatar billede deurell Nybegynder
05. maj 2001 - 13:28 #11
Det lyder som nogle kvalificerede bud jeg skal nok prøve dem.
Avatar billede langben Nybegynder
06. maj 2001 - 18:19 #12
Jeg havde præcis samme problem som du beskriver - pludelig var netforbindelsen død indtil man ved opstart fik meddelelsen ESCD updated. Prøv at lægge mærke til når det ikke virker om computeren overhovedet har fundet dit netkort. Dette var nemlig problemet for mig - et \"halvdefekt\" netkort, der kun virkede en gang imellem. Efter udskiftning har jeg ingen problemer haft.
Avatar billede deurell Nybegynder
07. maj 2001 - 11:33 #13
langben hvilket netkort havde du?
Avatar billede langben Nybegynder
07. maj 2001 - 12:35 #14
Et realtek isa-netkort - kan ikke lige huske modelnavnet - noget med RTL8029 mener jeg. Det kostede omkring 150 kr.
Avatar billede deurell Nybegynder
07. maj 2001 - 13:16 #15
langben> Det er alligevel ikke det samme jeg ville bare lige checke.