Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 16:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

game.dat - komponenten blev ikke fundet. Hvad nu?

Jeg har lige anskaffet mig LOTR - The Battle for Middle Earth II og glæder mig som en vild til at spille det. Men efter endt installation får jeg en boks op med beskeden:

game.dat - komponenten blev ikke fundet.
Dette program kunne ikke starte, fordi d3dx9_27.dll ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.

Er der nogen der ved hvad fejlen går ud på (inden jeg stopper spillet op i stjernen på den første FONA ekspedient)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:44 #1
Jeg tror måske det kan være fordi du skal installere Directx 9c

"Er der nogen der ved hvad fejlen går ud på (inden jeg stopper spillet op i stjernen på den første FONA ekspedient)"
Ja, så er det jo lige før vi hellere vil have at du tager et billede af handlingen og uploader det :o)
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:44 #2
det er vel ikke en fejl ved eksperten ? ;) prøvet at reinstallere spillet ? (og du har installeret dirextx 9 ikke ?) kan kontrolleres ved du i kør skriver dxdiag
Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 16:49 #3
Ups, forkert kategori. Skal ikke ske igen :)) Jeg har kørt dxdiag og det er Directx 9.0c der er inde. Så jeg fatter det ikke helt.....Jeg har haft det afinstalleret og geninstalleret.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:53 #4
Prøv at afinstallere det igen. Opdater driveren til grafikkortet og installer spillet igen.
Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 16:55 #5
prøver jeg lige. vender tibage ASAP
Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 17:35 #6
Det virkede ikke. Hmmm, flere forslag?????
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 17:36 #7
kontrollet at directx er installeret korrekt ?
Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 17:39 #8
hvis det var ved at køre den der dxdiag så ja. Dog skal det lige nævnes at installationen tog et split af et sekund og derfor kunne jeg godt mistænke lortet for ikke at virke.

Skal jeg afinstallere den nuværende version?? (hvordan gøres det?)
Jeg er ved at hente en ny udgave af directx 9.0c for at se om det er installationsfilen der er busted
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 18:28 #9
Installationen tager kun et splitsekund :o)
Men du kan prøve at køre de test der er derinde - bare et par stykker af dem.
Avatar billede kunzen Nybegynder
11. april 2006 - 18:38 #11
Jeg fik DL'et en nyere udgave af dx9.0c og det hjalp sku. Det var som du havde fundet frem til en korrupteret DX-fil og det løste sig. Nu skal jeg sku igang.

Så venter jeg med det der FONA-medarbejder trick til en anden dag....

Tak for hjælpen. SMider du lige et SVAR af, så du kan få dine velfortjente point...
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 18:39 #12
hvem af os, vi skrev jo begge det med directx ?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 18:40 #13
Mon ikke det var anonym?
Kommentar: anonym

Om ikke andet smider jeg et svar.
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 18:42 #14
never_mind
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 18:43 #15
Tak for point :o)
Og velbekomme selvfølgelig.