Avatar billede schaarup Nybegynder
11. april 2006 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SA User

Hej,

lige et lille kort spørgsmål. På en gaaaamel MS SQL 7.0 er der som standard sat op så man kun kan connecte med en SA user ad gangen ? Hvis ja, kan det ændres og hvordan ? Gerne hvordan man gør det via kommando prompt da jeg ikke har noget front interface.

Jeg ved godt at det sikkerhedsmæssigt ikke er godt at lade flere brugere bruge SA user, men det er kun til en midlertidig nødløsning.
Avatar billede trer Nybegynder
11. april 2006 - 21:44 #1
Hej

Hvilke flag startes sql serveren med?  Umiddelbart kan man nemlig kun starte op i singleuser mode via bestemte flag eller ved at sætte enkelte databaser i singleuser mode.

database modes kan du se ved fra Osql at give kommandoen:

exec sp_dboption '<databasename>'
go

flagnene kan du se efter exefilens navn der hvor du starter den op (service manager eller i genvej).
Avatar billede schaarup Nybegynder
26. april 2006 - 11:08 #2
Jeg fik det løst på anden måde, men smid et svar som tak for din indsats :-)

//S
Avatar billede schaarup Nybegynder
07. juni 2006 - 21:12 #3
lukker