Avatar billede filia Juniormester
11. april 2006 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link til udskriv pdf

Hvordan laver jeg et link, der starter en udskrift af en pdf, og altså uden, at pdf´en først åbner, og brugeren derpå selv skal udskrive filen?

Jeg antager bare, at det er en pdf, der typisk er lavet som den udskriftsvenlige version.

Jeg forestiller mig et link, der hedder f.eks. 'Udskriv denne side', og det, der så udskrives, er en pdf-side.

Jeg skal bruge det i et nyhedsbrev, hvor udskriften gennem Outlook ikke får hele siden med. Siden/nyhedsbrevet ligger på en server og skal ikke være mindre end de godt 700px, men det skaber så et problem ved udskrift fra Outlook, som skærer højresiden af.
Derfor skal der være linket til siden på serveren og til en udskriftsvenlig version. Og altså helst pr. automatik uden at åbne en pdf først.
Er det muligt, og hvordan skal linket kodes?

kh. Filia
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2006 - 14:48 #1
Man kan ikke printe noget ud, uden at brugeren accepterer det.

Prøv at forestille dig, at du går ind på en hjemme side, der så sætter din printer til at printe 100000000 kopier ud... nej, vel? :-)

/theSurfer
Avatar billede filia Juniormester
16. februar 2011 - 18:58 #2
Undskyld mange gange, surfer, at dette spørgsmål er gået i glemmebogen for mig. Jeg har først lige opdaget, at åbne spørgsmål findes i profilen, troede ellers at alt var i orden!

Tak for kommentar, og du har ret.
Gad vide, hvad jeg tænkte. Nyhedsbrevet skal selvfølgelig bare skrives ud fra nettet og ikke fra Outlook.
Læg et svar, så lægger jeg points!
:-) filia
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. februar 2011 - 19:19 #3
Du snupper dem bare selv :-)
- smid et svar og accepter det :-)
Avatar billede filia Juniormester
16. februar 2011 - 19:50 #4
Ok, så siger vi det.
:-)