Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 11:45 Der er 6 kommentarer

Konflikt mellem MP3-afspiller og modem

Jeg har en MP3-afspiller (USB) som ikke virker i XP når mit kabelmodem er sat til. Når afspilleren bliver sat i en USB port kommer den ikke til syne i "Denne computer". Hvis jeg først fjerner modemet vha. "Sikker fjernelse af hardware" og derefter sætter afspilleren i er der ingen problemer.

Kabelmodem: Motorola SURFboard 4200 USB Cable Modem
MP3-afspiller: Creative MuVo

Bruger nyeste drivere.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 11:52 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering, højreklik på modemet og vælg fjern, Genstart og installer modemet igen.
Se om det virker.
Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 12:03 #2
Det har jeg prøvet uden held. Men jeg kommer lige i tanke om at jeg vistnok har prøvet at starte computeren op med både kabelmodemet og MP3-afspilleren sat til. Her virkede begge dele fint, måske fordi BIOS fordelte ressourcerne bedre?
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 12:05 #3
Det lyder som en IRQ konflikt på USB bussen. Det nemmeste er at gå i bios, sætte den til at lade styresystemet fordele resourcerne og resette dens værdier i bios.
Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 12:15 #4
Jeg har læst flere steder at det anbefales at sætte Plug&Play O/S til NO i BIOS når man kører XP (angiveligt skulle Microsoft anbefale det). Og at XP alligevel overtager tildelingen af ressourcer når det starter op. Mener også at jeg prøvede at sætte Plug&Play O/S til YES for en uges tid siden uden held.
Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 12:50 #5
Har lige prøvet igen. Alt virker fint hvis det er sat til inden opstart af computeren. Det hjælper ikke at sætte Plug&Play O/S til YES. Forresten kan jeg nævne at der ikke har været problemer med en ekstern harddisk på USB'en samtidig med kabelmodemet.
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 14:16 #6
Spøjst problem, spis bare dine point selv ;)