Avatar billede vint Nybegynder
09. april 2006 - 21:24 Der er 1 løsning

Kan jeg bruge InterBase

Hej.

Kan jeg bruge Interbase som database til et program

- skrevet i Delphi
- flerbruger adgang

Hvad er reglerne om brug af Interbase?

Hvad kræves installeret på udviklerens maskine hhv. brugernes maskine, når man vil udvikle et program, der benytter sig af Interbases database
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. april 2006 - 08:44 #1
Tag et kig på Firebird (http://www.firebirdsql.com/). Personligt bruger jeg (fra Delphi) IBObjects componenterne men disse er "payware" så hvis du er ude efter noget gratis så har du IBX componenterne som kan hentes via Borlands community (gratis).

Firebird køre fint i netværk (flerbruger adgang), så den skulle fint dække dine behov. Via Firebird hjemmesiden (ovenstående link) henter du du blot den seneste version 1.5.3 (version 2.0 er pt. i Beta). Det er den samme "pakke" du skal installere på server og klienter. På klient PCerne undlader du blot at installere server delen (som jeg lige husker det skal du blot "fjerne alle flueben" under installationen). Adgangen mellem server og kliener foregår via port 3050 så du skal sikre dig at denne ikke er "lukket" i firewall eller lign.