Avatar billede c_ptrsn Nybegynder
09. april 2006 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CPU boltet fast til køleren.

Jeg sidder i den situation at min P4 2,5's køler var blevet så fuld af støv at det var på tiden at fjerne den fra soklen for at rense den.
"Desværre" skete der det mystiske at da vi fjerne køleren (standard in-a-box P4 køler) så sidder processoren fast nedenunder den. Jeg fik med andre ord ikke vippet den stang, der holder CPU'en fast, fri da processoren simpelthen fulgte med køleren op.

Jeg har ikke haft processoren oppe før så jeg sidder lidt med tanken om at der er brugt køle-tape men køler og CPU sidder virkelig godt fast.
Mellem CPU'en og køleren er der en tynd stål-plade af en art, som jeg personlig aldrig har set før.

Er der nogen der har et konstruktovt forslag?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. april 2006 - 16:31 #1
Hvis problemet er at du ikke kan skille køler og cpu fra hinanden, skal du prøve at varme den lidt op. Enten på en varm radiator eller i en 60 gr. varm ovn.

Når den er opvarmet, tager du fat og vrider fast men forigtigt indtil de skilles. Små faste bevægelser.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. april 2006 - 17:27 #2
Det kan sagtens tænkes der er brugt termisk lim. Det fjernes v. h. a. en hobbykniv hvor bladet skal være helt nyt, samt en god del tålmodighed mens du "saver" dig igennem limen. En anden bruger her på stedet startede maskinen op uden strøm på cpukøleren for at varme limen op, men da der ikke er hørt fra ham siden er det nok ikke en anbefalelsesværdig metode. At processoren smuttede med op fordi du ikke fik udløst holderen betyder sædvanligvis ikke noget som helst.
Avatar billede c_ptrsn Nybegynder
09. april 2006 - 17:30 #3
anonym: din comment gjorde udslaget. Lig et svar :D
Avatar billede boxer Nybegynder
09. april 2006 - 17:46 #4
Det kommer her :o)