Avatar billede casperl Nybegynder
09. april 2006 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nedtælling til download

Hej Eksperter,

Jeg vil "tvinge" mine brugere til at læse noget tekst inden du for mulighed for at downloade en PDF fil. Jeg vil derfor gerne høre om nogle ved hvor jeg kan hente et sådant script.

Jeg har set det på andre sider, at der tælles ned fra eksempelvis 20 sekunder, og der derefter kommer en knap så man kan downloade.
Avatar billede roenving Novice
09. april 2006 - 12:59 #1
F.eks.

<script type="text/javascript">
function visTekst(elm){
  elm.parentNode.style.display = "none";
  document.getElementById("downloadTekst").style.display = "block";
  setTimeout("taelNed(19)",1000);
}
function taelNed(secs){
  document.getElementById("counter").firstChild.nodeValue = secs;
  if(secs == 0){
    document.getElementById("downloadTekst").style.display = "none";
    document.getElementById("downloadknapEfter").style.display = "block";
  }else
    setTimeout("taelNed(" + --secs + ")",1000);
}
</script>

<div id="downloadknapFoer"><input type="button" onclick="visTekst(this);return false;" value="Download"></div>
<div id="downloadTekst" style="display:none;">
  Her er der en tekst om hvilke betingelser downloadingen foregår på ...<br>
  Der er <span id="counter">20</span>&nbsp; sekunder tilbage til du kan downloade
</div>
<div id="downloadknapEfter" style="display:none;">
  <a href="dinPdFil.pdf">Åben pdf-fil</a>
</div>
Avatar billede ducks Nybegynder
09. april 2006 - 13:22 #2
Hvor vigtigt er det at man har læst teksten inden? For med det script kan man jo bare kigge hurtigt i kildekoden istedet for.
Avatar billede casperl Nybegynder
09. april 2006 - 13:25 #3
Ovenstående fra roenving var lige hvad jeg ledte efter.

Kommer du venligst med et svar?

Tak for hjælpen
Avatar billede roenving Novice
09. april 2006 - 13:37 #4
Velbekomme '-)

-- men behold selv de fleste af dine point !-)
Avatar billede roenving Novice
09. april 2006 - 13:44 #5
-- og tak for point ;~}