Avatar billede steven86 Nybegynder
08. april 2006 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En der gidder tjekke mine log

Hey..

Jeg ved ikk hvad der er sket med min comp, men jeg får en fejl pop-op hvor der står "Kernel32.dll" og så kan man bare trykke "OK"... Der er 2 hjemme sider jeg slet ikk kan åbne, men andre kan jeg godt.. :S (Lidt vigtig jeg kan åbne dem, da jeg bruger dem dagligt...)

Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe mig her..

Jeg har rimlig viden inden for pc, så bare spørg mig om dvs ting, hvis der er noget jeg ikk har fået sagt som er vigtig for jer til at kunne hjælpe mig :)

Drweb scan:

Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 116229
Infected objects found: 9
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 3
Hacktool programs found: 1
Objects cured: 0
Objects deleted: 8
Objects renamed: 4
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 284 Kb/s
Scan time: 00:56:41

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            13:29:26, 07-04-2006
+ Rapport-Checksum:        D8B77F59

+ Scanningsresultat:
    [1580] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [272] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [308] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [320] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [324] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [340] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [476] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [608] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [652] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [696] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [712] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [1092] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [1124] C:\WINDOWS\System32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [1208] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [1304] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [1300] C:\WINDOWS\System32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [2664] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [2736] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [4088] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [436] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [540] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse
    [5456] C:\WINDOWS\system32\xptptt.dll -> Backdoor.Haxdoor.hs : Fejl under renselse

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\aswUpdSv.exe
D:\PROGRA~1\Virus\AVASTV~1\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\WindowsBlinds\Sysmetrix\SysMetrix.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashServ.exe
D:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Programmer\CursorXP\CursorXP.exe
D:\Programmer\Virus\Ewido\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\YahooWidgets\WidgetEngine\YahooWidgetEngine.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashMaiSv.exe
D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashWebSv.exe
C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\aiepk.exe
D:\Programmer\Speedfan\speedfan.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
D:\Programmer\Virus\Adware fix\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = /4.3.10
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = /4.3.10
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = /4.3.10
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = /4.3.10
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = /4.3.10
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = /4.3.10
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = /4.3.10
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = /4.3.10
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~1\Virus\ADWARE~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] D:\PROGRA~1\Virus\AVASTV~1\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysMetrix] C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\WindowsBlinds\Sysmetrix\SysMetrix.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BootSkin Startup Jobs] "C:\Programmer\Stardock\WinCustomize\BootSkin\BootSkin.exe" /StartupJobs
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "D:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [CursorXP] "C:\Programmer\CursorXP\CursorXP.exe" -s
O4 - HKCU\..\Run: [WinMedia] C:\DOCUME~1\SVMM~1\LOKALE~1\Temp\3B.tmp3584.exe
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Startup: Yahoo! Widget Engine.lnk = C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\YahooWidgets\WidgetEngine\YahooWidgetEngine.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - .\dapextie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - D:\PROGRA~1\Virus\HITMAN~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - AppInit_DLLs: ,wbsys.dll
O20 - Winlogon Notify: SensSrv - C:\WINDOWS\SYSTEM32\senssrv.dll
O20 - Winlogon Notify: WBSrv - C:\DOCUME~1\SVMM~1\SKRIVE~1\WINDOW~1\WINDOW~1\wbsrv.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O20 - Winlogon Notify: xptptt - C:\WINDOWS\SYSTEM32\xptptt.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Virus\Avast Virus Cleaner\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - D:\Programmer\Virus\Ewido\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - D:\Programmer\Virus\Hitmanpro\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

Btw, efter et stykke tid vil mit internet slet ikke virke, så blir nød til at genstarte min comp for at kunne komme lidt på igen.. men der er stadig 2 linkz jeg ikke kan komme ind på (har prøvet på min anden comp, og der virker linkene fint)

Hurtig svar tak ;)
Avatar billede mikze Nybegynder
08. april 2006 - 14:58 #1
jeg _kan_ ikke lige tjekke din log igennem, men hvis du ikke får respons her, så besøg www.spywarefri.dk - de er altid friske på at hjælpe :-)

I øvrigt kan jeg se du bruger StyleXP, og efter mine erfaringer tager StyleXP alt for meget CPU, for den overfladiske ændring af windows. Hvis du absolut VIL ændre dit tema til noget specielt, så brug windowsBlinds. :-)
08. april 2006 - 22:05 #2
... oprindeligt fra http://www.eksperten.dk/spm/701295 ...
15. august 2006 - 06:02 #3
(Luk selv her...)
Avatar billede steven86 Nybegynder
19. august 2006 - 22:23 #4
Iorden dr1.. jeg lukker hermed denne tråd