Avatar billede muzzy Nybegynder
07. april 2006 - 14:18 Der er 7 kommentarer

problemer med D-link DI-524UP Router

hej jeg har lige inkøbt en D-link DI-524UP router  med printserver.. men jeg kan ikke få print server delen til og virke det er til min lexmark X1180 jeg følger D-link's egen manual .men lexark programmet fortæller bare at der ingen komonakition er med printeren.. nogle der har haft dette problem

der er MAKS point på dettte spørgsmål
Avatar billede chicony Nybegynder
07. april 2006 - 17:55 #1
Jeg bruger en eksternt printserver (DP-301U) som fungere efter en nødvendig opsætning, til en Brother HL-2030.
http://www.dlink.com/products/?pid=165&sec=0

For at den virkede, skulle min router reservere en fast IP-adresse til PS,
derefter skulle jeg installere printeren i XP på en "Standard TCP/IP Port".

Angav den faste IP-adresse og valgte protokol "LPR".

LPR skulle navngives korrekt før at den virkede, og det står i manualen.

Derefter installerede jeg printer-driveren som fulgte med printeren.

Det virkede for mig.
Avatar billede muzzy Nybegynder
07. april 2006 - 18:25 #2
vil det så sige at man ikke kan sætte sin router op til dynamisk ip.
og hvad er PS

men tak for det
Avatar billede chicony Nybegynder
07. april 2006 - 18:53 #3
PS = Printserver
Avatar billede chicony Nybegynder
07. april 2006 - 18:55 #4
Jo det vil jeg mene, men man kan godt reservere en IP-adresse.

Tror nok ikke at det er aktuelt med opsætningen i din router, men mere opsætningen i XP eller hvad du køre med af styresystem?
Avatar billede muzzy Nybegynder
07. april 2006 - 19:32 #5
oki så du mener at jeg skal lave min ip adresse om på alle computerne til en fast så så de passer til den ip adresse routeren laver.. men xp skifter da ikke ip adresse så det burde være lige meget.... men det vil jeg prøve
Avatar billede muzzy Nybegynder
07. juni 2007 - 00:25 #6
tak
Avatar billede muzzy Nybegynder
28. august 2007 - 14:19 #7
chicony
vil du ikke have nogle point