Avatar billede dkshero Nybegynder
07. april 2006 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

total nybegynder

er der en der gider hjælpe mig igang med mySQL ?
har ingen erfaring overhovedet
ved ikke en gang hvilke programmer man skal bruge
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 13:18 #1
du skal jo nok starte med at hente MySQL:
  http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.0.html
Avatar billede jck_true Nybegynder
07. april 2006 - 20:46 #2
Hvis du er helt nybegynder med programmering i det hele taget vil jeg anbefale dig og hente en samlet pakke.
http://miniserver.sourceforge.net
Avatar billede dinirex Nybegynder
09. april 2006 - 21:58 #3
For det første kan du html? asp? php? java eller et andet programmeringssprog, fordi det ville klart være nemmere hvis du kendte nogle af disse til at starte med
Avatar billede catch22 Nybegynder
21. april 2006 - 01:35 #4
Hvis du vil bruge MySQL, og relationelle databaser generelt, på en optimal måde er der ingen nem vej. Det kræver noget læsning om emnet. Normalisering og sproget SQL er ting, du bør sætte dig ind i, ellers vil du nok hurtigt komme til at slås unødigt meget med de tabeller du får oprettet (afhængig af hvor kompleks en database du skal have gang i).

Hvis ikke du gider læse store bøger om emnet, vil jeg anbefale dig at google efter noget læsestof ud fra søgeordene "database normalization" og "SQL tutorial", så har du de basale begreber på plads og så ellers downloade mysql som arne_v linker til og ellers komme igang med at lege med programmet.
Avatar billede dkshero Nybegynder
04. maj 2006 - 22:32 #5
lukker har ikke  tid til det