Avatar billede eqvaliser Nybegynder
06. april 2006 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forslag til ISP ?

Jeg har anskaffet mig en Hp6515
og den skulle kunne udnøtte gprs til min laptop.

MEEEEN jeg har et ringe firma som hedder telia som mobil
leverandør.

Jeg har via live chat support fra hp gennemgået flere opsætninger
på både pc og ipaq. men intet hjalp pga telia åbenbart har en særlig host.

Ringer man til dem, siger de at de ikke understøtter produkter som hp6515 (ihvertfal ikke i danmark, www.telia.se gør dog)
så deres support var grundigt ubrugligt.

nogle som kan foreslå en leverandør som måske ved lidt mere
om det. og ved at forslå mener jeg om nogle har nogle erfaringer.
for jeg kan jo ligsom godt selv, finde tdc, 3, osv.

mvh

Martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2006 - 23:46 #1
Sonofon har en del erhvervskunder der kører via Smartphones (Qtek). Det kører fint.

Jeg kører selv en smartphone over Telia (tidl. Orange), og her er der absolut heller ingen problemer. Men begge dele er erhverv, og det er jo ikke sikkert de tilbyder samme serviceces til private...
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
07. april 2006 - 21:57 #2
ole >

Mit abbonoment er også  orange, men nu telia.
mit problem ligger i brugen gprs på bærbar.
på min ipaq virker det upåklagligt.

Men har problemer med connecte gennem ipaq<->bærbar via usb.
som sagt, har jeg gemmengået installationerne sammen med en supporter fra
hp. som tilsidst mente at det eneste der er at gøre er kontakte telia.
men de kender hverken til det ene eller andet.

fant en masse andre med samme problemer. men der var også en nem løsning.
nogle af dem bruger bluetooth, men andre usb, jeg er usb.
http://www.modaco.com/USB_Modem_for_Orange_SPV-t2361.html

+cgdcont=1,"IP","payandgo.o2.co.uk","",0,0

hvor indholdet "payandgo.o2.co.uk" udskiftes med den leverandør man bruger,
fks telia i sverige er det "online.telia.se" osv.

Men telia dk, kender ikke til den slags, og online.telia.dk  virker ikke ;)

Men du siger erhverv, det kan da ikke passe at når vi ligger nr3 på verdensplan
med inførelse af it og ny teknologi, at den slags brug at gprs kun er erhverv.
det ville jo svare til at have drejeskive telefon i europa, mens resten af verdenen
bruger mobil tlf.

hehe ;)
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
09. april 2006 - 13:30 #3
har talt med teledk. som desværre kun "vil" tilbyde denne
service/support til erhvervs kunder.

lol.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:21 #4
lukker
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:24 #5
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin