Avatar billede kornum Nybegynder
06. april 2006 - 21:23 Der er 4 kommentarer

MS SQL 2005 joine 2 kolonner fra 2 tabeller til en samlet kolonne

Hejsa...

Jeg er stødt på et problem mht. mine data flows i MS SQL 2005. Jeg har 2 dato kolonner i 2 forskellige tabeller. Nu vil jeg så gerne have begge kolonner over i en samlet kolonne i en hel 3. tabel.. Hvordan kan dette lade sig gøre? - De skal ikke joines eller lign. Det er pga. den ene af datoerne er faktura dato og den anden leveringsdato.

Håber nogle har en god løsning til dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 21:31 #1
Du vil ikke have 2 datoer i en kolonne - det vil vaere mod al god database brug.

Du kan joine de 2 tabeller paa ordreid.
Avatar billede kornum Nybegynder
06. april 2006 - 21:40 #2
Ja hvis jeg kunne ville jeg også gerne have gjort det.. Men det datawharehouse jeg er i sving med at oprette har ikke unikke id'er på alt og overholder ikke normaliseringsreglerne :( - Så kan ikke kæde den sammen... Vil først smide alt fra en tabel over i min fact og herefter smide den anden tabel over i efterfølgenden... Så vil gerne ha' at den også mapper over i den samme kolonne som den første tabel.. Sådan datoen ligger det samme sted...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 01:51 #3
det skal vi vist have uddybet lidt for at kunne hjælpe
Avatar billede kornum Nybegynder
07. marts 2007 - 09:12 #4
Arne v: Jeg fik det til at spille, så må hellere få lukket her.. Hvis du smider et svar, får du alle pointene for din hjælp...