Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:21 Der er 44 kommentarer

I tvivl - noget med boot sector 0 has change.

Jeg er slet slet ikke  inde i det her, og ved end ikke om jeg har placeret problemet i den rigtige kategori. Men min computer (dette er 4. gang det sker), gør forholdsvis tit (købt august 2005) dét, at den pludselig går i sort skærm. Og  når jeg starter møget op igen, kommer der først det rigtige start billede, men der er en lille tekst der fortæller mig dette: Boot sector 0 has change.

Det har tidligere været noget med en manglende eller beskadiget boot.ini fil - men kan jeg redde alt jeg har på maskinen - hvis ja, hvordan? Jeg har en anden maskine hvorpå der er den der boot.ini - men kan jeg selv ordne det? :S Det er super trættende det her. Håber dælme der sidder et kløgtigt hovede derude der kan hjælpe mig med at redde al porno'en på maskinen :-P

- Sirlig
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:22 #1
Ja systemet er XP.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:33 #2
Starter den slet ikke op eller? kan du ikke starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede hcma Novice
06. april 2006 - 12:33 #3
du kan prøve at genoprette boot-menuem:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no8
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:34 #4
stationær eller bærbar? kunne evt. tage hdd og smide den over i en anden maskine for at se om du kan hente dine filer der igennem...
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:38 #5
I'm a girl. Kan ikke alt det der. Jeg har 2 bærbare. Den udulige maskine starter op, der kommer den "normale" vide tekst. Og så kommer teksten med at boot sector 0 has changed.

Sidste gang tog vi harrddisken ud, flyttede tingene og geninstallerede hele maskine. MEN kan dette ikke undgåes? Det er 4. gang det her sker siden august :-(

hvordan kan jeg genoprette den, når jeg ikke kan gå på nettet fra den maskine der er i stykker?
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:38 #6
hvide*
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:41 #7
Okay, I'm a stupid fuck - skal ha' det hele skåret ud i pap! :-D
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:41 #8
hmm ellers prøv at smide din windows cd i computeren og så se og du kan "repererer" din installation den vej...
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:43 #9
hmm hvide? prøv evt. at trykke F8 når det kommer og se om du kan komme ind i fejlsikret tilstand ;)
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:44 #10
Har ikke sådan en - det er en Amitech - og der følger kun en amitech recovery CD med og den geninstallerer alt. Der er ikke noget med at reparere. 1. gang det skete troede jeg også der var en mulighed for at man kunne gøre det du beskriver, men den starter gendannelsen ligeså snart du smider den 1. CD i.
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:46 #11
Kan kun trykke F1 og så starter maskinen forfra igen - og igen og igen. Og så bliver den ved med det indtil jeg slukker den selv :-/
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:47 #12
okay øv... hmm og du kan ikke komme i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 eller F2?
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:48 #13
Nej. Maskinen kan jo slet ikke gå ind i Windows.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:50 #14
nej inden den går ind i og starter windows... 2 sek efter du har startet lortet så tryk F8 gentagne gange i håb om du kan...
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:50 #15
hehe
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:51 #16
ellers må du nok gøre som sidst og så lade være med at besøge alle de hardcore sider, de er fyldt med utøj for maskinen ;P
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:52 #17
Det har jeg prrøvet et utal af gange før.. Den gider ikke en skid.
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:53 #18
Hehe, det er nu mest alt den musik jeg faktisk har købt og billeder jeg vil ha' ud.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:56 #19
ok men hvis det ikke er fordi du tjekker adult-sites så synes jeg du skal gå ind med lortet kunne tyde på en dårlig harddisk... men tit kan virus og spyware udføre samme skade og dem er der mange af på sådan sider. ;) derfor jeg troede det. hehe
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 12:58 #20
jeg havde også tænkt mig at aflevere den, men ville gerne ha' flyttet tingene før, for de tager jo ikke hensyn til det. De ville sikkert bare reinstallere den og aflevere den igen...
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 12:58 #21
men ellers prøv lige at gå ind i BIOS på din maskine ved at trykke F2 til at starte med og se om den kan se harddisken
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:00 #22
Kan godt trykke F2. Så kommer jeg til en anden side..
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:00 #23
godt tænkt ;) men ellers se om du evt kan låne en MS $ skive af en ellers må du nok gøre som sidst ved enten at flytte hdd over i en hdd-skuffe og så se om du kan få adgang til den
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:01 #24
ja BIOS :) kan du så se om "den" kan se hdd? under nogle af de faneblade øverst
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:04 #25
Der står ikke noget med hdd. Men der står en masse andet lort.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:05 #26
hdd = harddisken
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:06 #27
Ja ja, men der står ikke noget med den :-)
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:07 #28
hmm du har ikke et andet operativ-system?
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:07 #29
Nej. Har ingen Windows CD'er eller noget heller.. I'm gonna cry.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:11 #30
så så ;) skal nok gå, ellers kan man betale sig fra det hvis det er helt umuligt;) hehe

Ej. tyder på du enten skal ha gjort som sidst, ellers så få fat i en Windows CD og prøv og du kan genoprette systemet.

Bootsector 0 er den partion hvor selve windows ligger så et rimelig træls prob.
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:12 #31
Hmm. Øv. Nu vil jeg gå ind i seng og græde.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:12 #32
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:16 #33
lyder trist :( må da ha en kammerat i nærheden der kan hjælpe dig søde ;)
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. april 2006 - 13:23 #34
De er sgu så langsomme.
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:26 #35
Er fra Aalborg hvis det er :) hehe  @gmail.com
Avatar billede levithan Nybegynder
07. april 2006 - 07:55 #36
hvis du har en ekstern harddisk kan du prøve at boot op på en linux live boot det ligner windows til en forvæksling
Avatar billede sirlig Nybegynder
07. april 2006 - 09:12 #37
Okay har en kammerat der er nørd af 1. klasse, det kan han nok hjælpe mig med :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 21:05 #38
Kan du finde ud af at brænde en CD ???
Avatar billede sirlig Nybegynder
07. april 2006 - 21:14 #39
Haha, ja. Helt dum er jeg dog heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 21:22 #40
"Haha, ja. Helt dum er jeg dog heller ikke." Det skulle ikke opfattes som en fornærmelse, du giver selv udtryk for at du er lidt handicappet når det gælder IT.
Hvis du ikke har løst dit problem, ville jeg formindske den nuværende partition og oprette en ny, kopiere filerne over på den nye installation og herefter geninstallere XP på den gamle partition
Avatar billede sirlig Nybegynder
07. april 2006 - 21:39 #41
Ja den har jeg fanget, og det er det samme jeg har gjort de forrige 3. gange. Men måske kunne jeg undgå selve geninstalleringen. Det var det jeg ville vide. Men tak

- Denise
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 09:28 #42
Ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget, men du skriver>>>"Håber dælme der sidder et kløgtigt hovede derude der kan hjælpe mig med at redde al porno'en på maskinen :-P" >>> og i min barnlige naivitet troede jeg faktisk at det drejede sig om at redde dine data
Avatar billede 7degreez Praktikant
18. april 2006 - 22:25 #43
fandt du ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:44 #44
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??