Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:22 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Er dette lovligt?

Hej eksperter!

Jeg kan se, at under min egen karma har jeg fået 100% fuld som de tre første, hvorefter der kommer tre 0% fulde karma-ting. Dette virker virkeligt som om, at nogle bare hader mig - men det er også okay, men er det tilladt at gøre det fordi det er sjovt at sænke andres karma? Sådan hér ser een af dem ud:

http://www.kinagrill.dk/

Og hvad i * laver den dér? Det virker bare åndssvagt... :S Og så ser det heller ikke ret godt ud mere når man ser på min karma ;)

Nicolaj
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:26 #1
Ja, det er desværre lovligt at hænge folk ud på den måde, som hele verden kan læse, uden at skulle logge ind først. Det er efter min mening en offentlig gabestok. Det er kun ulovligt hvis den bliver FOR personlig.
Avatar billede ladyhawke Novice
05. april 2006 - 19:27 #2
Det er en evigt tilbagevendende diskussion. Formelt set er karma kun ulovligt hvis der er brugt groft sprog e.l.

Du er bestemt ikke den eneste der har prøvet det dér, men desværre er det trods utallige opfordringer ikke lykkedes at få eksperten til at ændre ved karma systemet (eller afskaffe det)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:27 #3
som for eksempel...?
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:30 #4
hvad jeg skrev var til det første :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:30 #5
altså FOR personligt... som hvad!?
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:31 #6
det er jo uhyggeligt, at man skal "krænkes" eller hvad man nu skal sige, nedgøres, fordi nogle mennesker sidder og keder sig :(
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:32 #7
Jeg har lige set dine karmaer og der er intet ulovligt i dem. Der er set meget værre karmaer end dine. Men jeg synes stadig det er for meget, at man ikke skal være logget ind før man kan se dem. Alle andre, som ikke har noget med Eksperten at gøre, kan trods alt også læse dem, hvilket gør det forkert i mine øjne.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:34 #8
Hvis der er en, som skriver NAR, eller noget mere personligt, kan du få den fjernet ved at anmelde den, ellers ikke.
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:35 #9
men hvis jeg ville kunne jeg trække sig ned på 85 fordi jeg er sur over at skal trækkes ned selv - men altså! Det er jo helt og aldeles uetisk, men nogle er bare fødte uden moralske indblik - men det skal jo ikke gå ud over andre...!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:37 #10
sådan er det her, desværre, accepter janteloven eller forlad stedet, det er Ekspertens holdning. De er ligeglade med dig.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:38 #11
Karmasystemet er Ekspertens losseplads, det er der, du kan læs(s)e alt lortet.
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:39 #12
Jamen jeg må jo acceptere det. Så det gør jeg.
Håber det på et eller andet tidspunkt sker en mærkværdig forandring :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:42 #13
Det har vi alle tigget om, siden karma blev indført, men intet er sket, desværre. Det viser en ligegyldighed fra Ekspertens side. Stakkels Co-admins, det er desværre dem, der får på hatten hver gang.
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:44 #14
Men det er vel også dem, der kan ændre på noget, ikke sandt!? Det er vel dém, der kan lave det om... eller er jeg helt forkert på den?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:46 #15
Nej, Coadmin er kun en slags politimænd, der skal sørge for at reglerne bliver overholdt. Det er admin/IDG, der har sat reglerne. Det er dem, der bestemmer.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 19:50 #16
Jeg syntes godt du kan sende en klage afsted med begrundelsen karma dato klokkeslet bedes slettet da de ingen konstruktiv kritik har.

du kan henvise til
2. Regler for brug af Eksperten.dk styk 9 "misbruge Eksperten.dk's point- og karmasystem."

da indholdet ikke er sagligt kan det ikke være andet end misbrug
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:53 #17
Hvis dette lykkedes mig levithan styger pointene lige i din lomme + 100 % god, konstruktiv karma til dig :D

Jeg prøver!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:54 #18
Spørgsmål om Eksperten er gratis :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 19:55 #19
nåh, ser man det :) det var da hyggeligt. Men karmaen får du i hvert fald levithan... jeg afviser ikke, at jeg heller ikke ville skrive godt om dig, nobert :) Du er sq flink!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 19:57 #20
Tak Tak :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 20:00 #21
i kan selv kikke min karma igennem der har jeg selv modtaget flere hævn karma samt andre personlige kommentaere med sikane og hetz. blot fordi man siger sin mening.
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:17 #22
ja, jeg er ked af, at jeg ikke kan gøre så meget ved blot ét indlæg, som jo er muligt, men så har jeg i hvert fald gjordt hvad jeg lovede :D
Er ved at skrive mailen nu... Håber så inderligt, at den vil blive slettet. :)

Og så er det sq da kun sejt, at du tør stå ved egen mening - det giver jeg dig!!!
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 20:21 #23
jeg mener hvis du trykker dig ind og kigger på din karma så kan du nederst trykke på anmeld misbrug
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:26 #24
skrev en mail til dem :) gav én af jer mig karma?
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:26 #25
hedder nu 62 % :D
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:28 #26
100 % til dig, levithan...
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:32 #27
og så fucker eksperten... har også givet dig 100 % nobert_ :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 20:33 #28
Takker ... sjovt nok gik min ned fra 100 pct. til 85 pct. da du gav mig karma LOL... Lortesystem.
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:34 #29
har set det før - eksperten har et hul i databasen et sted. Men kan ikke regne ud hvordan de har lavet dette... :S

Da jeg havde

viste den 57%
Men burde jo vide 50 %

Skal skal der jo måske skrives igen, hehe
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:39 #30
jeg synes, at vi i dag har oplevet, hvor meget karmasystemet bør laves om. hehe. Maskinen kan ikke regne ordenligt, og, ja... Sært ;)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
05. april 2006 - 20:40 #31
Har lige sendt dem en mail med krav om en forklaring :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:42 #32
God idé - det andet er da for underligt.

"For gennemsnittet af 100, 100, 100, 100, 100 og 100 må da så absolut være 85, ik'?"

:S

Håber det bliver rettet
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:43 #33
Levithan - du' en kammarat!
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. april 2006 - 20:43 #34
tak for karmaen
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2006 - 22:53 #35
Nu har jeg kun fået karma 2 gange, begge gange 100%, men min karmabox er stadig helt tom, hvorfor ?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 22:57 #36
under din konto og indstillinger > Vis brugerens karma. er den slået fra?
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2006 - 23:40 #37
Nej det er den ikke, der er kryds i vis karma, som ikke pro medlem kan jeg ikke stille på noget
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2006 - 23:48 #38
Nå nu er min karma der pludselig, det havde altså noget at sige at jeg gik i indstillinger selv om jeg ikke kunne stille på noget *GNÆG*  det er underligt at netop sådan et sted her ikke er opdateret i årevis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2006 - 23:50 #39
Nå der skulle minst 3 karmaer til, det var derfor, tak til vedkommende c",)
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2006 - 00:09 #40
maghem hvor mange point koster sådan en rulle kiks så, og kan jeg få forårsruller til ?  c",)  c",) *gnæg gnæg"
Jo mere der handles, des mere spildes der.
måske at en karma der er haglet ibund bare viser at nogen er misundelige, er vel kun tegn på man gør det godt  c",)
Avatar billede ladyhawke Novice
06. april 2006 - 06:58 #41
Mht. gennemsnit: I kan ikke regne det ud på den måde...

Der er ganske rigtigt mange problemer med karmasystemet og en af dem er at mange har fået karma før 1/1 2005 (mener jeg datoen var) og den tæller med i gennemsnittet, men den kan bare ikke ses i din liste, se her: http://www.eksperten.dk/spm/690067

Jeg kan så oplyse at min liste bestemt ikke er tom længere, jeg fik en bunke "hævn-karma" for at udtale mig om emnet, hvilket for nogen ikke var så populært.

Heldigvis er der mange brugere som opfører sig pænt og "taler ordentligt" til hinanden herinde
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. april 2006 - 09:58 #42
Det burde jeg kunne. Min bruger er ikke mere end lidt over en måned gammel :-) Og´den ændrede sig efter at maghem lagde sin karma :-) Så det er systemet der ikke fungerer.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. april 2006 - 10:08 #43
norbert>> ja i det tilfælde, men der er en del af brugerne her som højst sandsynligt er ramt af førnævnte problem og i dit tilfælde kan jeg kun sige til eksperten: Det' en OM'er!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. april 2006 - 10:10 #44
Enig :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 14:23 #45
nååh, der er nok nogle der har været tidligt oppe ;)

Og hvad sker der for din karma nu, norbert_? Nu hedder den 87 og ikke 85.

det er seriøst wierd...

Og så sagde I, at det var gratis når det omhandlede eksperten, ikke? Så jeg skal svare selv?
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 14:38 #46
DENNE GANG GIK HAN VIDST OVER STREGEN:

"En mere tude dengse karma pylle røv"

ikke rigtigt?
Avatar billede ladyhawke Novice
06. april 2006 - 14:40 #47
I dette tilfælde kan du bare svare selv hvis du vil.

Mht. den angivne karma: anmeld den, hvis den forsvinder er det fint
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 14:42 #48
Hvordan anmelder jeg den?

markere den, og så skrive lidt hist og hér.

Men så kommer jeg ind på en mærkelig side.
Ligner den lægger op til en form for debat.
Hvad skal jeg dér?
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2006 - 15:11 #49
Nå det skulle jeg ikke have blandet mig i > både mig og levithan har fået en 0%  her kl.14.28
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 15:17 #50
Vær så god!
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 15:17 #51
det er blot at anmelde misbruget
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 15:17 #52
men det er jo ikke noget nyt med hævnkarma mm
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 15:18 #53
Nu har du jo fået det. kan du så ikke fortælle mig hvordan det gøres?
Du kan jo bare gøre det selv også :)
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 15:21 #54
jeg går ind under min konto trykker på karma. nederst til venstre står Anmeld misbrug.

så får du en kommentar boks hvor du skriver hvad du har på hjertet. og trykker på anmeld knappen. henvis til reglmentet 2. stk 9 (misbrug af karma)
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. april 2006 - 15:32 #55
Ja, og så kommer jeg ind på en lidt kedelig side - hvad skal jeg dér?
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 15:36 #56
det kan du indtaste hvad din klage skal gå på. og sende til coadmin der behandler din klage. Desværre er deres system så dårligt lavet at du aldrig får svar tilbage om de har kigget på den eller om bare har ignorerert den / slettet karmaen. Der findes ingen feedback hvilket er en stor mangel. om det er i strid med datatilsynet ved jeg ikke men der er visse informationer du er afskåret fra at se du selv har registeret og dem har man krav på at se, ihvertfal ved en henvendelse hvor man udbeder sig om disse oplysninger + begrundelsen om hvorfor. :-)
Avatar billede c-holst Novice
06. april 2006 - 19:37 #57
så er der en omgang supprtkarma til alle i denne tråd.
enkelte får dog kun en opdatering, så deres ændrer ikke %

Dette gør jeg altid,hvis jeg har kommenteret i en "farlig" tråd som denne, da de altid afføder den slags tøsedrengekarmer fra små snotunger, som elsker at gemme sig bg mors/E! skørter.

Jeg har grundlæggende ikke så mange gode råd til dette, men

lad dig ikke gå for meget på af det.

spild ikke for meget af din tid med gætterier om hvem der står bag

lad dem ikke more sig for meget over at du hidser dig op

anmeld dem, som du selv finder anstødelige

give ikke andre hævnkarmaer, for du ved jo ikke hvem de er

tag ikke altid underskriften/nick i en karma alt for alvorlig hvis du ikke helt kan forstå sammenhængen. Det er desværre ret udbredt at underskrive med andres nick. Og helidgvis ulovligt. jeg henvender mig altid til en "underskriver", som så lægger en ægte karma ind, hvorefter den anden kan slettes af coadmin

har selv fået slettet flere af disse og nogle med båtnakke og andre finde ting.

det var vist bare en lille kommentar.

tjek min karma, og se om der ikke skulle dukke et på svinere op*G*
Avatar billede ladyhawke Novice
06. april 2006 - 19:51 #58
gurly: I er ikke alene, jeg fik bare min 14:23 .... Hvad tuder du for?? står der i den :o) Meget kontruktivt og oplysende må man sige...

Tak for opbakningen c-holst, du holder stadig fanen højt :o)
Avatar billede c-holst Novice
07. april 2006 - 09:59 #59
har fået denne lille ligegyldige sag
" . "

gæt selv karmaen
*GG*
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 10:22 #60
Der er åbenbart nogle brugere der ikke har andet at tilbyde end dårlig karma.
Det må også være frustrerende ikke at kunne andet :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 10:41 #61
Nææ, en lille sød belønning jeg fik for min kommentar:
"MvH Boxer P.S. Tak fordi du er mand nok til at underskrive. Mvh tudeboxer http://www.eksperten.dk/spm/700898 Så starter dit tuden igen hva!"

anonym tuder aldrig men han griner ofte :o)
Avatar billede gurly Praktikant
07. april 2006 - 11:14 #62
Så fik jeg en mere med beskeden > Hmmmm jaja der er jo nogen som more sig. ??
Og jeg ved ikke engang hvem vi er uvenner med  !!!!!!!!!!
Har faktisk aldrig givet dårlig karma til nogen.
Avatar billede gurly Praktikant
07. april 2006 - 11:24 #63
Kan se der er flere af jer andre der også far fået kl. lidt over 1 i nat.
Avatar billede ladyhawke Novice
08. april 2006 - 09:35 #64
Uha, nu fik jeg en vittig sjæl der har fundet ud af det snart er påske.... Gækkebreve plejer nu ellers at være positive, men så lærte jeg da noget nyt idag tsk tsk tsk
Avatar billede gurly Praktikant
08. april 2006 - 10:15 #65
Hvordan kan dårlig karma forsvinde igen ? havde da en hvor der stod "fjols" den er væk igen ???
Avatar billede boxer Nybegynder
08. april 2006 - 10:28 #66
"Vedkommende" der har givet den, kan have fjernet den igen.