Avatar billede fanth Nybegynder
05. april 2006 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

printe fra 2 bakker

Jeg har en Dell 3100cn farve laserprinter. Der er 2 bakker i denne som standard.

Da vi printer faktura samt breve til kunderne på 2 forskellige papirer skal den kunne tage side 1 fra bakke 1 og resten fra bakke 2.

D.v.s. at et udskriftjob på 4 sider skal side 1 komme fra bakke 1 og side 2-4 komme fra bakke 2. Dette skulle kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke hvordan man gør.

Håber der er en af jer som kan hjælpe.
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. april 2006 - 18:10 #1
først skal vi lige finde ud af hvad det er for en printer, Dell
laver ikke printer, de tager andres og sætter deres navn på !!!!!!
Der er sandsynligvis noget model eller navn eller andet der kan
lede hen til det rigtige printernavn, bag på printeren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2006 - 23:43 #2
John.doe -> Dells printere bygger på Lexmark teknologi - men er så kraftigt modificeret i dag, at du ikke finder sammenligneligheder med Lexmarks modeller.

Det hele foregår i driveren - men jeg har prøvet at hente Dells driver til 3100´eren, for at se om jeg kunne lure fremgangsmåden.

Og jeg må indrømme at jeg nok er blevet for vant til HP og Lexmarks drivere, for jeg kan ikke lure instillingeren i Dell driveren. Enten findes funktionen ikke, eller også er den så godt camufleret, at jeg ikke kan lure den.

Det nærmeste jeg er kommet, er hvis man vælger "Indstillinger" i udskriftsdialogen i Word. Her er der mulighed for at vælge "standardbakke", og herunder er muligheden "Tray1(A4/Ltr. Cassette)4Tray2(A4/Cassette)"

Jeg kunne forestille mig det betyder "Første ark fra bakke 1, resterende fra bakke 2".
Men det er rent gæt, og er iøvrigt med udgangspunkt i PCL driveren. PS driveren opfører sig på en helt anden måde - det kunne tænkes det var lettere i denne, jeg har bare ikke tid til at efterprøve lige nu...
Avatar billede fanth Nybegynder
10. april 2006 - 16:20 #3
Jeg kan desværre ikke se at der står noget bagpå printeren.

Dell skulle få de fleste af deres dele fra Lexmark. Skal prøve at høre om jeg kan få noget mere præsist at vide.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2006 - 10:08 #4
Start hellere med at prøve med PostScript driveren, og se om du får noget andet ud af den.

Hvem der har lavet indmaden er rimelig ligegyldigt...
Avatar billede fanth Nybegynder
28. april 2008 - 13:24 #5
ingen løsning her desværre, kan ikke lade sig gøre.

lukker spørgsmålet