Avatar billede obaldo Nybegynder
03. april 2006 - 14:38 Der er 6 kommentarer

To forskellige datoformater i to Accessdatabaser ønskes samkørt

Jeg har en gammel database, hvor datofeltet starter med dag/md/årstal og en ny database, hvor kursusdatoen i den bestående base er lige modsat med årstal/md/dato. Egentlig var planen, at vi skulle gå over til den nye base, men med datoangivelsen fra den gamle. Kan det lade sig gøre i en eller anden type formular?
Jeg uddyber gerne, hvis mit spørgsmål er uklart.

Med venlig hilsen
Obaldo
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2006 - 16:07 #1
Skal du kun bruge data fra den gamle database, og ikke selve databasen ???
Avatar billede fennec Nybegynder
03. april 2006 - 16:24 #2
Så længe begge datatyper er "dato & klokkeslet" er der ingen problemer, da datoer er gemt i samme format i databasen. Visnings formatet defineres af computerens lokale indstilling, så hvis du har databaseren på samme comp, skulle de gerne være ens.
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2006 - 19:15 #3
Are you using a dateTime data type for the date? If so then I dont quite understand the problem, Dates/times ar stored in Access as Double's (numbers)

See a previosu question I have been involved in
http://www.eksperten.dk/spm/699377
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 11:27 #4
Jeg vil foreslå en en tilføjelsesforespørgsel i en ny tabel. Så kan du bruge Format(Dato, "dd-MM-yyyy") til at sørge for at datoformateringen er ens.
Avatar billede terry Ekspert
11. april 2006 - 12:31 #5
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2006 - 18:48 #6
obaldo, a bit if feedback would help us help you!