Avatar billede morlin Nybegynder
02. april 2006 - 21:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

langsomt trådløst netværk

Hejsa

Jeg har for et par dage siden modtaget en trådløs router fra Cybercity. Jeg har koblet min stationære på via et kabel og den bærbare via de trådløse forbindelse. Men jeg synes internet hastigheden svinger utroligt meget på den bærbare. Jeg har en rimelig hurtig - 2048/512 kbit/s. Signalstyrken er helt i top, men fra at starte med en forbindelse på 54 Mbps ryger den hurtigt ned til 36 Mbps. Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. april 2006 - 21:58 #1
Du har en internetforbindelse på 2 mbps. Hvad er problemet? Er det på lan du mener?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. april 2006 - 10:52 #2
Det er ganske normalt på en bærbar, og det er for at spare på batteriet, at den skruer ned for hastigheden på netkortet. At den er utrolig langsom til at få skruet op igen, er også velkendt.

Kan du leve med reduceret batteri levetid på den bærbare, så kan du deaktivere denne spare funktion.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. april 2006 - 10:54 #3
Du går ind i enhedshåndteringen og finder dit trådløse netkort og dobbeltklikker på dette. Du vælger avanceret, og der kommer en boks frem med egenskab:
Du scroller ned Sendeeffekt og fra vælger "brug standart værdi", og sætter slideren på højeste.
Videre til strømspare styring, og der fra vælger du "brug standart værdi", og sætter slideren til laveste.
Tryk OK.

Det kan godt ske at din netkorteproducent har anvendt lidt andre navne til disse funktioner, men du kan helt sikkert finde dem.
Avatar billede morlin Nybegynder
09. april 2006 - 13:22 #4
hej dragonknight ... takker. Smider du lige et svar ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. april 2006 - 13:35 #5
Ping :-)