Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 18:52 Der er 20 kommentarer

Kan ikke snde med Mozilla Thunderbird

Hej.... Jeg var desværre så heldig at jeg måtte formatere min computer, og derefter har jeg installeret mozilla thunderbird igen, men er sikker på at jeg har den forkerte port for sending. Den vil ikke give mig lov til at sende mails fra den, men jeg kan sagtens modtage...?

Er der nogle som ved lidt om den slags, for jeg er selv helt på r-ven hva det angår...! *G*
Avatar billede joryje Nybegynder
02. april 2006 - 19:02 #1
Er du sikker på at du har sat til den rigtige SMTP-server?
Avatar billede joryje Nybegynder
02. april 2006 - 19:03 #2
Prøv at gå ind på internetudbyders hjemmeside, de plejer at have guider til hvordan man sætter sin mailkonto korrekt op.
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 19:08 #3
Jeg har været derinde og kigge... Og jeg får bare ingenting ud af det.....!
Avatar billede joryje Nybegynder
02. april 2006 - 19:09 #4
Hvilken internetudbyder har du?
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 19:36 #5
Jeg har tdc bredbånd
Avatar billede joryje Nybegynder
02. april 2006 - 19:38 #6
Okay, gør følgende:
Gå til Funktioner->Kontoindstillinger...->Gå til Udgående server (SMTP)->Vælg Rediger->Indtast smtp.mail.dk under Servernavn->Klik OK->Klik OK
Så burde det virke.
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 19:45 #7
Den skriver at jeg ska vælge et gyldigt værtsnavn... jeg er sikker på at det er port nummret som er forkert!!! men ved sgu ikke rigtig hvordan at den ska stå
Avatar billede joryje Nybegynder
02. april 2006 - 19:53 #8
har du prøvet det jeg skrev?
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 19:53 #9
ja det har jeg... og så var det at den skrev følgende...!
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:54 #10
Har du manuelt ændret port nummeret ? Det er ultra sjældent den skal ændres, men du skal bruge port 25.

Du skal ikke skrive http:// eller andet foran smtp.mail.dk når du skriver det ind.
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 20:09 #11
har jeg hellere ikk gjort.... prøver lige igen
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 20:10 #12
Den skriver ´stadig gyldigt værtsnavn.... Og jeg gør totalt som du siger at jeg skal..... er da irriterende... dumme mail
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 20:16 #13
Hvilken version og er den Dansk eller Engelsk ?
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 20:21 #14
Det er den nyeste der ligger der oppe og den er på dansk.
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 20:22 #15
Jeg har lige hentet og konfiguret Thunderbird til at bruge smtp.mail.dk, du har ikke et mellemrum før eller efter smtp.mail.dk ?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 20:23 #16
Og du bruger . og ikke , ?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 20:25 #17
Eller afslutter med . så der står smtp.mail.dk. ? Fjern hakket i Benyt Brugernavn og Adgangskode
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 20:27 #18
Jeg har skrevet nøjagtig som der stod......
Avatar billede flakotte Nybegynder
02. april 2006 - 20:29 #19
ÅHHH NO..... Hvem fik pointet....!!!! Den virker nu
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 20:35 #20
Ja, du må jo sige hvem der ledte dig på løsningen.