Avatar billede halldor Nybegynder
01. april 2006 - 22:40 Der er 1 kommentar

Begrænse antal tabeller vist i SQL

Hej,

jeg har en MS SQL 2005 jeg forsøger at kople til gennem Excel og Access. Mit problem er at når jeg skal vælge tabeller får jeg en kæmpe liste med nogle default tabeller som databasen danner automatiskt og finder ikke de to relevante tabeller. Ved nogen hvordan man begrænser antal tabeller som er vist for brugere (jeg bruger MS SQL Server Management Studio til at konfigurere databasen)
Avatar billede catch22 Nybegynder
21. april 2006 - 14:56 #1
Jeg kender ikke det værktøj du bruger, men burde du ikke kunne begrænse brugerens rettigheder til at lave SELECT på de tabeller du ikke vil have de skal se ? SQL syntaxen for "REVOKE" skulle kunne gøre tricket, men det kan nok klares grafisk, når det er et MS værktøj.

Med en SQL kommandoprompt, burde du kunne fjerne en brugers rettighed til at læse en tabel med:

REVOKE SELECT ON "databasenavn"."tabelnavn" FROM 'brugernavn'@'host';