Avatar billede mummikiks Nybegynder
01. april 2006 - 08:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centralisering af private dokumenter og billder

Hej Experter

Jeg arbejder mange steder fra og kunne derfor godt tænke mig altid at have adgang til mine dataer. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om det nogle steder på nettet for billige penge er muligt at på et drev, som jeg altdi kan tilgå fra min forskellige arbejdspladser. Jeg havde forestillet mig et AFS drev, men ved ikke om det bliver tilbudt af nogle udbydere?

Håber nogle har et bud eller forslag på hvad jeg kan gøre. Det drejer sig omkring 5 Gb, som jeg skal tilgå og kunne direkte redigere på serveren.
Avatar billede kalp Novice
01. april 2006 - 09:03 #1
Avatar billede mummikiks Nybegynder
03. april 2006 - 22:09 #2
Ikke en holdbar løsning synes jeg. Jeg ønsker jo ikke at overføre grafik etc. Det bliver alt for tungt.
Avatar billede kalp Novice
03. april 2006 - 23:51 #3
okay har du afprøvet det?

det er en løsning TDC benytter sig af når deres medarbejder skal logge på et af deres systemer kaldet for NABS.. så det burde vel være okay:) der er ca. 50 eller 100 personer på samme maskine på den måde:)

men kender ikke rigtig nogle alternativer ud over ftp server.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
05. april 2006 - 14:19 #4
Jeg prøver det lige af og ser om det er noget jeg kan bruge
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2006 - 18:40 #5
opsæt din egen server eks xampp, brug no-ip dynamiske opsætning af forbindelse
Avatar billede mummikiks Nybegynder
11. april 2006 - 22:25 #6
Har fundet en holdbar løsning selv synes jeg. MAn kan anvende programmet webdrive til oprette et netværksdrev, som tilgår enten via ftp eller ssh. Ellers tak for svarene