Avatar billede solsken Nybegynder
31. marts 2006 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Styresystemet finder ej nogen harddisk

Jeg er lidt usikker på om jeg er i den rette kategori, her er dog mit problem.
Jeg har lige fået en ny PC Celeron CPU 2,53 GH med preindstalleret XP Home edition 2002 med Service Pack 2.
Da jeg gerne vil indstallere Windows 2000 på computeren prøvede jeg gøre lige som jeg plejer, d.v.s boote fra CD, Windows 2000 CD'n i CD drevet. Allt starter som det plejer men efter lidt kommer der en melding om at computeren ikke kan finde nogen harddisk og installationen afbrydes. Hvordan kommer jeg rundt dette problem, og hvordan får jeg styresystemet at finde harddisken?
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:01 #1
hvordan har du sat harddisken til? og sidder harddisken på en raid controller kanal?
Avatar billede solsken Nybegynder
31. marts 2006 - 20:07 #2
Alt er preindstalleret så jeg ved ikke noget om hvordan den er sat til eller om den sidder på en raid controller. Jeg prøvede bruge den XP recovery CD der fulgte med PCen. Samme melding: styresystemet finder ikke nogen harddisk.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:21 #3
hvis du kigger under opstart finder BIOS så harddisken hvis du forstår hvad jeg mener
31. marts 2006 - 21:17 #4
... hvis det er en SATA HD (sansynligvis med en ny PC) skal du bruge 3. parts driver undervejs ...
Guide: http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede solsken Nybegynder
29. april 2006 - 19:48 #5
Problemet er blevet løst. Det var en kabel der var i stykker. Jeg vil dog gerne dele pointen mellem jer levithan og dr1.
Avatar billede levithan Nybegynder
29. april 2006 - 20:05 #6
oki og tak
30. april 2006 - 21:16 #7
Ping...

(Det var et [svar]...)