Avatar billede suspektzilla Nybegynder
31. marts 2006 - 19:19 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til battle.net

Har lige købt Diablo 2: LOD, og ja ved godt det er pænt out of date. Men det er stadig fedt! :)
Jeg prøver så at logge på battle.net for at starte med at spille igen, den kommer så til skærmen hvor jeg kan oprette en ny karakter, men skriver så you're disconnected - please connect again. Eller noget i den stil.

Jeg har så erfaret at det højst sandsynligt er noget med nogle porte man skal forwarde eller lign.? Er ikke helt med på, hvad det er jeg skal gøre.
Nogen der kan hjælpe mig her? - evt. kender lidt problemet?

På forhånd tak!
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 19:58 #1
hvilken router bruger du
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 19:58 #2
DiabloII requires you to forward the 4000,6112 ports
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:14 #5
jeg er lidt usikker på om din model hedder WGR614 kan du se på din router hvad nummer den har
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
31. marts 2006 - 20:20 #6
Det er den model :) Hvad menes der med "Please enter the static ip you want to forward to" ?
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:23 #7
det er den ipadresse din pcer har fra din router.  du kan se adressen ved at trykke START > kør > "skriv" CMD tryk enter - herefter skriver du IPCONFIG og trykker enter
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:24 #8
den model du har købt er WGR614v6 blot version 6

her er en vejledning til version 5 http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WGR614v5/DiabloII.htm
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
31. marts 2006 - 20:32 #9
Jeg kan forstå du har forstand på diablo så? - det virkede her første gang, men da jeg gik ud og satte i window mode, og prøvede at logge på igen, kunne den ikke igen! :(
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:34 #10
du skal huske at gemme dine indstillinger i routeren hvis du ikke har glemt det
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
31. marts 2006 - 20:37 #11
Kan ikke lige umiddelbart finde, en gemmefunktion. Er det nok bare at logge ud?
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:51 #12
det skal jeg ikke kunne sige.

prøv at genstarte din pcer. og se om der virker. du skal lige kontrolere om du får samme ipadresse eks 192.168.1.x  som ipconfig gav dig.  Det er nemlig vigtigt at du får den samme adresse ad routeren er sat op til ligenøjaktig denne ip
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
31. marts 2006 - 20:53 #13
Ok .. Det ladet til at det virker nu :) Tusind tak for hjælpen! Og fortsat go weekend :)
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:09 #14
velbekomme
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
01. april 2006 - 16:16 #15
Det virker ikke igen! :( Har du mod på at hjælpe igen?
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 16:19 #16
har du noget firewall der blokkere?=

ellers prøv at slukke for dit udstyr og starte det op igen, routeren først og når den er startet op så din pcer
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
01. april 2006 - 16:45 #17
Kun windows firewall og den har jeg prøvet at slukke helt, uden resultat.
1 sek, prøver lige at slukke routeren ..
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
01. april 2006 - 17:49 #18
Det virkede heller ikke. Den skriver at jeg skal tjekke min internetforbindelse og/eller åbne for port 6112, hvilket jeg har gjort.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 17:56 #19
hvis du logger ind i routeren og kigger i Port Forwarding / Port Triggering  er dine porte så gemt i routeren. ???

hvilken lokal ip adresse har din pcer nu ? trykke START > kør > "skriv" CMD tryk enter - herefter skriver du IPCONFIG og trykker enter.

matcher den så den adresse der står i routeren under Port Forwarding / Port Triggering  ?
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
03. april 2006 - 17:18 #20
Portene er gemt ja, og ip adresserne matcher ip adresserne på den pc jeg sidder ved nu ..
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 07:27 #21
og så virker det stadig ikke? det burte det gøre. har du firewall der går ind og blokker
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
04. april 2006 - 18:45 #22
Ikke på computeren. Kan der være en i routeren?
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 18:50 #23
routeren har virket før så den burte være i orden. hvis du har checket at portforward er korrekt indtastet.  det eneste jeg umiddelbart kun kan se skulle være at din lokale ip adresse ikke matcher den som står i routeren. Men det kan du jo lave en fast ip addresse så din pcer altid har den korrekte addresse. eller også en firewall der blokkere. hvis du bruger XP så kik i kontrolpanelet og se om windows firewall er deaktiveret
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
04. april 2006 - 21:38 #24
Windows XP firewall, er deaktiveret. Og ip adressen min pc har, skulle matche den der står i routeren.
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 22:06 #25
prøv lige at kigge for at være sikker
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
05. april 2006 - 18:16 #26
Jeg har lige tjekket, er sten sikker! :)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 22:43 #27
Det virker sku mærkeligt nu.
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
06. april 2006 - 14:06 #28
Er helt enig! :) Kan det være routeren, der bare blokerer for hele lortet?
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 14:09 #29
jeg ved det ikke du kan prøve at resætte den og sætte den opforfra. så hvis du ikke har de store ændringer i den er det da en mulighed