Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:09 Der er 19 kommentarer

Oprettelse af hjemmeside

Hej med jer alle, da jeg skal starte egen virksomhed, mangler jeg ngle eksperter der kan rådgive mig vedr. oprettelse af en hjemmeside, samt hvilken server den ligger bedst på.

PS.: På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede ch007 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:14 #1
Hvad tænker du på med rådgive dig? Råd til hvem, der skal lave din side og hoste den (have filerne på internettet).

Sidst nævnte vil jeg anbefale WebGlobe og fraråde B-one.
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2006 - 19:16 #2
En hjemmeside er ikke noget, man 'bare' lige opretter (Med mindre, du vil gøre brug af online-WYSIWYG-editorer (Et program hvor du praktisk talt laver en hjemmeside ved at vælge nogle muligheder, og klikke på nogle knapper). Nogle webhoteller tilbyder den mulighed. Ikke den bedste løsning men det kan bruges - Alt efter hvor kritisk du er, og alt efter hvilken kvalitet du forventer af din hjemmeside.

Vil du have hjemmesiden på din egen server eller vil du leje dig ind på et webhotel?
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:17 #3
Hej igen, det er mig der skal have lavet en hjemmeside, jeg er rimelig til brug af en pc'er, men ved ikke hvilke programmer m.m. man laver en hjemmeside i.
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2006 - 19:18 #4
Kan du kode HTML og CSS?
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:20 #5
Jeg skal leje mig ind på et webhotel, og kvaliteten skal være ok.
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2006 - 19:21 #6
Men vil du selv lave hjemmesiden?
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:21 #7
Nej jeg kan ikke HTML eller CSS
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:22 #8
Jeg vil gerne selv lave hjemmesiden, skal bare hjælpes igang. Jeg har tiden til det at lave den, da jeg først starter op om 1 mdr.
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2006 - 19:28 #9
Ok. Så skal du over i et WYSIWYG-program (WYSISYG = What You See Is What You Get).

Nogle begynder med MS FrontPage eller DreamWeawer (Begge er WYSIWYG-programmer). Jeg begyndte selv med FrontPage men er senere gået over til selv at kode. Det giver _mange_ flere fordele da man selv har fuld kontrol over hvordan siderne skal se ud.

Det er de eneste to WYSISYG-programmer jeg kender. Jeg ved dog, at nogle webhoteller tilbyder WYSIWYG-programmer (inkluderet i webhotel-lejen).
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2006 - 19:29 #10
WYSISYG = WYSIWYG (Tastefejl)
Avatar billede proman Nybegynder
29. marts 2006 - 19:29 #11
Første trin:
Lån nogle bøger omkring HTML, derefter skal du så låne nogle bøger om enten ASP eller PHP /MySQL :)

Ellers vil du ikke kunne lave en hjemmeside :)
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:30 #12
Ok, lyder rigtig spændende, hvor i Dk bor du henne, måske jeg skal trække på din ekspert viden.
Avatar billede proman Nybegynder
29. marts 2006 - 19:31 #13
Bor i midtjylland *G*

Nærmere bestemt, Herning :)
Avatar billede proman Nybegynder
29. marts 2006 - 19:32 #14
Men bare lige så du har det i tankerne..
Diverse netkodnings sprog kan man altså ikke bare lige lære på 2 min :)

Og hvis du gerne vil igang idag kan du jo starte med www.html.dk
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:33 #15
Hvis der er en der vil hjælpe mig er mit mobilnummer her, ring til mig og lad os mødes.

Jeg havde forstillet mig at du hjælper med at købe mit domæne, og vælger webhotel, samt hjælper mig igang med selve hjemmesiden.

Kenneth
Avatar billede proman Nybegynder
29. marts 2006 - 19:34 #16
Du kan da starte med at tilføje min msn: provoman@hotmail.com

Så kan vi snakke :)
Avatar billede kio1350 Nybegynder
29. marts 2006 - 19:42 #17
Ok, er gjort.
Avatar billede proman Nybegynder
29. marts 2006 - 19:43 #18
Kunne jeg se :b
Avatar billede webt Nybegynder
30. marts 2006 - 07:02 #19
Også fra Herning her, men det var nu ikke derfor jeg skrev...

Vil bare lige tilføje at hvis du skal bruge wysiwyg er Dreamweaver nok den bedste løsning, i form af den kode den spytter ud er som regel forholdsvis valid i forhold til w3c (noget de har gjort meget ud af) mens størstedelen af det skidt frontpage spyder ud lugter langt væk af af dårlig kode.

derudover kan jeg varmt anbefale programmer som PHP Designer (http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php) eller Notepad++ (http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/about.php) som hjælper ved at ligge farve på din kode osv.

Men det var som bare en lille sidekommentar :)

Held og lykke med det
Martin