Avatar billede enco Nybegynder
29. marts 2006 - 16:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sætte en ClickTag in på et banner ?

Hejsa
Jeg har lavet en Banner som skal have tilføjet en action

on (release) {
getURL (clickTag, "_blank");
}

Heller banneret skal have denne action.
I mit Flash MX program under Actions er "on" funktionen ikke
aktiv.....? Hvorfor er den ikke aktiv ?
Hvad gør jeg for få den aktiv ?
Er der andre måder at sætte denne kode ind i banneret ?

Tak
Avatar billede enco Nybegynder
29. marts 2006 - 16:59 #1
Jeg prøved at ligge et stykke baggrund in på banneret så kunne jeg på det tilføje ovenstående Action men når jeg ser den i browseren får jeg denne fejl:

Scene=Scene 1, Layer=tekst 1, Frame=1: Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
    on (release) {

Hvad betyder det ?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
29. marts 2006 - 17:09 #2
Selvom jeg egentlig ikke har særlig stor erfaring med programering er jeg rimelig sikker på at det er dit on (release) der skal ændres til on (click)

som jeg læser det vil du tvinge den til at gøre noget når du slipper OG når du klikker - 2 modsatte funktioner
Avatar billede enco Nybegynder
29. marts 2006 - 17:16 #3
Hejsa
Det er en kode jeg har fået fra Jubii hvis bannere skal have denne inkluderet så
der er ikke fejl i koden men måske har jeg sat den ind på en forkert måde ??
Avatar billede Kengun Praktikant
29. marts 2006 - 20:57 #4
start med at lægge til et nyt layer (der er øverst), lægg så en knap ind i det layer som er lige stor som dit banner, høyreklik på knappen og forsøg nu at sætte ind den action.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. marts 2006 - 21:01 #5
glæmte lige en ting; du skal tægne en boks (din knap) i "hit" og ik i dem andre (up, over, down). På den måde bliver knapen usynlig
Avatar billede enco Nybegynder
20. april 2006 - 15:24 #6
tak kengun :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
20. april 2006 - 22:53 #7
bare hyggeligt :). håber du fik det til at fungere.