Avatar billede bubber10 Nybegynder
29. marts 2006 - 10:35 Der er 8 kommentarer

Kort / Skærm driver driller i XP

Asus P3V4X Bundkort                                      med ny 4.1 display driver
Asus AGP-V6800 Ultra gerforce 256 Skærm kort              Driver 71.89
Lacie 19 vision Skærm                              Standskærm driver.

XP med SP2

Jeg kan ikke få XP til at finde min skærm som plug and play skærm. Derfor har jeg ikke de rigtige muligheder for indstillinger af skærmen.
Fanebladet ” Farvestyring mangler”, Egenskaber i avanceret er ikke aktiv. Og der er ikke nogen skærm i enhedshåndteringen. Derfor kan jeg ikke fjerne driveren til skærmen.

Spørgsmål:

Hvor kan jeg fjerne den driver / indstilling som XP pt bruger til skærmen? ( Som standart skærm)

Hvordan får jeg fjernet de gamle driver bedst. Har Driver cleaner. Har snart prøvet så mange drivere, så en ordenlig oprydnig vil være god! Og i hvilken rækkefølge skal de nye ind?! ( i fejlsikret? )

Jeg er sikker på at 71.89 er den sidste nye jeg kan bruge med gerforce 256, men skal man bruge en ældre?

Og hvad er den rigtige 4.1 driver til bundkortet med XP?

Når jeg afinstallere de eksisterende driver, starte XP op og har fundet et VGA kort, men opløsninger er stadigvæk 1280x1020 så noget af den gamle driver må stadigvæk være der?!

Lacie har ikke nogen skærmdriver, XP´ plug and play er god. Hvis bare XP kunne finde den…

En masse spørgsmål, men hvis jeg kunne komme lidt på vej!

HJÆLP!!!!!!!!
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. marts 2006 - 11:08 #1
Fjern skærm og skærmkort i enhedshåndtering og genstart.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. marts 2006 - 11:56 #2
du kan sagtens bruge en nyere driver end 71.89.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html  84.21

husk at slette de gamle drivere først
Avatar billede bubber10 Nybegynder
29. marts 2006 - 12:11 #3
tak for hjælpen, men....

Jeg kan ikke fjerne skærmen i endhedshåndteringen, da den ikke findes!
Jeg kan godt fjerne kortet og driver. Derefter starter xp og finder et VGA kort. Jeg indlæsser min driver og alt er fint, indtil jeg genstarter. SÅ er skærmen væk fra endhedshåndteringen og den er indst. som standart skærm. Med de problemer beskrevet.

Aller nyere driver få min XP til at fryser under opstart. Har læst mig frem til geforce 256 kort kun kan bruge driver op til 70.xx?!

Hjælp gerne !
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. marts 2006 - 12:22 #4
min lillebror har et 5700le m 256 ram, det kører finno på nyeste nvidia driver. Det lyder som om dit system har nogen fejl der ikke kun har med gfx driveren at gøre, hvis den ikke kan finde skærmen og fryser under opstart ved nyere drivere. Har du overvejet en formatering?
Avatar billede bubber10 Nybegynder
29. marts 2006 - 12:52 #5
ender jo nok med formatering, men det er jo gerne det sidste man gider!
Det er et geforce 256, nyere kort med 256mb ram kan godt, men geforce 256 er et ældre kort.

Fra nvidia.com:
The following products are not supported in the current ForceWare Release 80 driver. Please continue to use the previous ForceWare Release 70 drivers available here.
TNT2
TNT2 Pro
TNT2 Ultra
TNT2 Model 64 (M64)
TNT2 Model 64 (M64) Pro
Vanta
Vanta LT
GeForce 256
GeForce DDR
GeForce2 GTS
GeForce2 Pro
GeForce2 Ti
GeForce2 Ultra
GeForce2 MX Integrated graphics
Quadro
Quadro2 Pro
Quadro2 EX
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. marts 2006 - 13:35 #6
my bad, havde lige læst lidt hurtigt hen over det, så bare 6800 troede det var et gforce 6800. Ville dog stadig formatere hvis jeg var dig
Avatar billede bubber10 Nybegynder
03. april 2006 - 10:49 #7
har nu fået mine problemer kogt ned til at Xp starter op med forkert driver.
Jeg kan installere alt rigtigt / så det virker rigtigt.., men når jeg genstarte har XP lagt en standart driver ind. Nogen forslag?

Registrerings editor skulle være der XP finder hvillken driver den starter op med, men jeg kommer helst ikke så fine steder..!
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:25 #8
Hallo, hvad med noget respons??