Avatar billede decrypto Nybegynder
27. marts 2006 - 13:33 Der er 4 kommentarer

SELECT DISTINCT problem

Jeg har en select distinct statement, der giver problemer med et tekst felt, hvis jeg ekskluderer tekstfeltet, er det hele ok, men så har jeg et dataset i mit .net kode, der brokker sige over en kollonne der ikke er kommet med, når jeg mapper resultatet deroveri.

Er der ikke en måde jeg kan snyde mit dataset på, ved at lave en select distinct og så bare tage kolonnen med Null i, jeg bruger nemlig ikke teksten til nogen i min givne situation.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. marts 2006 - 13:46 #1
Jo, prøv

  SELECT DISTINCT et,eller,andet, 0 as dittekstfelt
Avatar billede decrypto Nybegynder
27. marts 2006 - 13:52 #2
Hmmm jeg prøvede ellers dette, men måske tastede jeg forkert prøver....
Avatar billede decrypto Nybegynder
27. marts 2006 - 13:52 #3
Tak. jeg havde byttet om på nogle værdier..send bare et svar ind hvis du vil have point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. marts 2006 - 13:54 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.