Avatar billede aurum Nybegynder
27. marts 2006 - 12:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælpetekster, som forsvinder ved udskrivning

Jeg skal lave en skabelon, hvor der skal være nogle hjælpetekster.
Jeg forestiller mig, at teksterne skal stå i en tekstboks, og både tekst og boks skal være lysegrå.
Når dokumentet printes ud, skal disse hjælpetekster og -bokse ikke med på printet.
Jeg har set det før, så jeg ved, at det kan lade sig gøre. Jeg ved bare ikke hvordan. Kan nogen fortælle mig det? Eller evt. fortælle mig, hvor jeg kan finde noget mere info om det?
Avatar billede blanken Praktikant
19. april 2006 - 23:44 #1
Gå op i søg i word-dokumentet og søg på: hjælpetekst og du vil få disse oplysninger:

Føje Hjælp-tekst til en formular
Brug denne fremgangsmåde, når du vil føje Hjælp-tekst til en formular, hvis kontrolelementer er indsat med brug af værktøjslinjen Formularer.

Åbn den skabelon, der indeholder den formular, som du vil ændre.
Fjern beskyttelsen fra formularskabelonen ved at klikke på Beskyt formular  på værktøjslinjen Formularer.
Dobbeltklik på det formularfelt, som du vil tilføje Hjælp-tekst i.
Klik på Tilføj Hjælp-tekst.
Klik på fanen Statuslinje for at få vist Hjælp-tekst på statuslinjen.
Klik på fanen Hjælp-tast (F1), hvis du vil have, at der skal vises en Hjælp-tekst i en meddelelsesboks, når en bruger trykker på F1.

Marker de ønskede indstillinger.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet  og derefter klikke på indstillingen.
Avatar billede aurum Nybegynder
17. juli 2006 - 10:07 #2
Det er desværre ikke den funktion, jeg leder efter.

Jeg leder efter en mulighed for, at hjælpeteksten er tilgængelig hele tiden - uden at brugeren behøver trykke F1.
Måske i form af noget VBA. Dér kan jeg jo lave en userform, men den vil forsvinde, når brugeren har trykket OK. Kan userformen blive på dokumentet, så brugeren hele tiden har 'informationen' på userformen tilgængelig?
Avatar billede aurum Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:21 #3
Jeg lukker sp igen. Desværre ingen brugbare løsningsforslag. Men tak for indsatsen.