Avatar billede net-meister Nybegynder
27. marts 2006 - 08:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Modtage ny IP med Webspeed.

Kan jeg på nogen måde requeste en ny ip fra min udbyder, TDC weebspeed kabel?

Altså i samme stil med ipconfig/renew?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. marts 2006 - 08:59 #1
Du kan prøve at ringe til dem. Du kan ikke tvinge den via computeren. Det eneste du kan gøre er at slukke for din comp. i en uge og håbe på der er nogen anden der har fået din IP.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2006 - 09:38 #2
hvorfor vil du det - den ip du har nu kan den ikke bruges?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. marts 2006 - 09:41 #3
Det har vel noget at gøre med at man er blevet bannet for en spilportal eller lign.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2006 - 09:48 #4
her er der nogle muligheder , men ved ikke om du kan skifte ip herfra - http://service.webspeed.dk/selfService/100.jsp    - ellers kan du tage ipconfig /all og se hvornår din lease expirer , når du er direkte på dit modem.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. marts 2006 - 09:51 #5
Det er stadig ikke sikkert at IP-nummeret bliver uddelt til en anden bruger.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2006 - 09:54 #6
har du måske ret i , men det er sandynligt da han ikke har fast ip.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. marts 2006 - 10:39 #7
Har lige været på ferie i 2 uger, og har stadig samme IP-adresse. Har også dynamisk IP-adresse. Det kommer helt an på om der er behov for adressen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. marts 2006 - 10:40 #8
OBS, har haft den samme ip-adresse i 2 år nu.
Avatar billede plx Nybegynder
27. marts 2006 - 19:41 #9
Hvis du fixer en ny mac adresse, så får du en anden ip
Avatar billede net-meister Nybegynder
29. marts 2006 - 16:11 #10
kk jeg må jo prøve mig lidt frem. Hvis nogen leverer svar kan de få point?
Avatar billede serverservice Praktikant
29. marts 2006 - 16:34 #11
hvis forslaget fra plx virker er det nemmest hvis du konfigurerer en anden mac på dit netkort/egenskaber - configure på driveren- advanced - netwok adress. Her kan du softwaremæssigt sætte en anden mac.
Samtidig skal du huske at gøre det på din webspeed konto på det link jeg lagde. Så vidt jeg ved bruger webspeed stadig mac til at binde til modem- medmindre de har ændret det.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2006 - 18:36 #12
web-speed køre dynamisk, det kniber med det dynamiske eller mangel på samme, hvorfor skifte, "hardware styret" før en ny mac adresser er til stede.
ved at gå ind i opsåtningen af netkort kan man skifte hurtiger mac en mendesker kifter ble, bruges hvor store systemer skal bruge mac frem for ip.
gå ind i egenskaper for net kort. og konfigurere advance network adress, hvis vel at mærke dit kort understøtter denne function.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. april 2006 - 18:57 #13
->picro , sjovt lille rim
Avatar billede zerocrash Nybegynder
20. april 2006 - 23:34 #14
Btw... har du overvejet at dit modem har en lease på typisk 1-2 uger...? Denne lease fornyes automatisk HVIS du har en router/switch sat til modemmet. Eller.... HVIS din com står tændt på modemmet 24/7.

Måske dette kunne hjælpe dig lidt afsted?