Avatar billede coliniiii Nybegynder
26. marts 2006 - 21:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Sikkerhedscenter

Virus beskyttilse er slået fra, jeg kan ikke activer den.Det er en ny computer med windows XP home insalleret. OEM typer, er det en problem for forretning?? Jeg for en advarsel vær gang jeg starter!!
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2006 - 21:37 #1
Har du et antivirus program installeret ?
Windows indeholder IKKE et virusprogram i sig selv og derfor kan sikkerhedscenteret ikke styre/kontrollere det.
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2006 - 21:42 #2
Hvis du vil have slået meddelsen fra, så klik på start, klik på kontrolpanel, klik på sikkerhedcenter.
I sikkerhedscenter kan du i venstre side se teksten:
Skift måden, hvorpå sikerhedcenter giver mig besked
DB-klik på teksten og fjern flueben i Virusbeskyttelse - OK
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. marts 2006 - 01:47 #3
det er sikkert fordi den oem version af anti-virus programmet, der fuldte med systemet kun kom med så og så lang tids gratis funktion. Hvis det er tilfældet må du ud og købe et anti-virus program, da ikke at have et opdateret, fuldt funktionelt anti-virus program er noget rigtig skidt hvis du er meget på nettet.
Avatar billede coliniiii Nybegynder
27. marts 2006 - 08:18 #4
haverslev. Jeg kan ikke aktiver vius beskyttelse i sikkerhedscenter. computter har kørt i ca. 4 timer og ewido har funden og slettet 20 ting det bemærkes at jeg har installeret arlets sikkerheds pakke som førstehjælp.Jeg ville gerne start virusbeskytning men der ikke findes ikke boks til flyben i venstre del af virus beskytning, hvor man kan tænd eller slukke??
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2006 - 10:28 #5
Hvad hedder dit antivirusprogram ?
Har pc`en kørt med det, uden der kom advarsel ?
Avatar billede coliniiii Nybegynder
27. marts 2006 - 13:06 #6
Jeg har to programmer nr.1 er norton, nr.2 er avast. Avast tag hensyn til norton og slukker for den del som er i conflikt. Det er det samme system som jeg kørt på det gammel computer med held. Tror du at det hjælper at køre windows CD-rom igenem? Jeg synes at der mangle lidt i sikkerhedscenter??
Avatar billede coliniiii Nybegynder
27. marts 2006 - 20:59 #7
haverslev Jeg har funden fejlen! Jeg fjernet de to programmer (avast + norton) og installeret "Panda" i stedet. Nu funker det!

du kan for de point hvis du ligger et svar!!
Colin
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. marts 2006 - 21:13 #8
mener stadig det er fordi de var udløbet pga det var oem versioner, eller det skriver du det er, så holder de kun et vis stykke tid
Avatar billede coliniiii Nybegynder
27. marts 2006 - 22:29 #9
jeg har en full opdateret "norton system works" fra 2002 under en tidliger henvendelse anbefalet arlet at jeg skiftet den. Det har været vansklig at afmontere den, det kan ikke lade sig gøre i kontrolpanelet. jeg gøre det med at slet alle referance til den på computer og også i registeringsbase. Det var en let sage at komme af med Avast. Se svaret til haverslev 20:29:16!
tak for interessen Colin
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2006 - 07:41 #10
Ønsker ikke points (løste ikke probs), men godt du fik det fixet.
Læg et svar selv og acceptere det og spg. er lukket :)
Avatar billede coliniiii Nybegynder
28. marts 2006 - 12:10 #11
OK
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2006 - 13:28 #12
Du skal lige "markere" dit navn i venstre side - der hvor du skriver dine indlæg og derefter klik på knappen acceptere ;o)
Avatar billede coliniiii Nybegynder
28. marts 2006 - 15:42 #13
Jeg håber at jeg har gjørt det rigtig. Tak for hjælpen!
Colin