Avatar billede kongejens Nybegynder
26. marts 2006 - 15:57 Der er 4 kommentarer

wireless cybercity

Jeg har en cybercity net forbindelse, hvorpå jeg har koblet min linksys BEFW11S4 trådløse router. Jeg oplever ofte at mine computere ikke kan finde signal fra routeren, og jeg bliver nød til at hive strømmen fra og til min router.

Hvad kan jeg gøre for at undgå det? - (jeg har den nyeste firmware der findes)

ny router?
indstillinger?

hjælp?!
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 16:16 #1
Det kan skyldes, at du har en nabo, som også har fået trådsløst net, og han anvender den samme kanal som dig. Det vil uvilkårlig give en ustabil forbindelse undtaget når du er meget tæt på routeren.
Du kan anvende http://www.netstumbler.com/downloads/ til at finde de kanaler der anvendes i din nærhed, og så vælge en anden kanal i din router. Hold dig væk fra kanal 11.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 16:16 #2
det kan også være dit trådløse net der er ustabilt, og det kan du fikse ved af gå ind under advanced setting i routeren, og ændre

Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 16:17 #3
Hvilket, og hvilken type netkort har du ?