Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 11:45 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Normal.dot er væk?

Hvordan laver jeg en ny normal.dot

Når jeg søger efter normal.dot under søgning i windows finder den ikke filen.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 11:48 #1
Når jeg ændrer standardskrifttypen i word f.eks. er det de gamle indstillinger, der kommer frem, når jeg åbner word igen. Nogle gange, når jeg vælger indsæt symbol, forsvinder symbolikonet blot fra menubjælken. Hvis jeg laver mine egne genvejstaster er de væk igen, når jeg genstarter word
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. marts 2006 - 11:51 #2
Du laver bare dine indstillinger og gemmer dem i normal.dot
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 11:52 #3
Jeg har ikke nogen normal.dot

Ved godt at den plejer at generere en selv, men jeg kan ikke finde en hos mig
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. marts 2006 - 11:53 #4
Den skal ligge under C:\Documents and Settings\dinbruger\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Hvor "dinbruger" er din bruger. :-)
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 11:54 #5
Jeg har ikke den mappe, der hedder application Data
Avatar billede syngredk Nybegynder
26. marts 2006 - 11:57 #6
Åben "denne computer" -> Vælg Funktioner -> Mappe indstillinger
- vælg fanebladet "Vis"

Her vælger du, at den også skal vise skjulte filer. Sikkert derfor du ikke kan se den
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:00 #7
Fandt den nu, efter dit råd, men når jeg åbner Word, og vælger en ny skrifttype, hvorefter jeg sætter den til default inde i word, er den gamle skrifttype standard, når jeg åbner word igen
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:01 #8
Der lå heller ikke en fil derinde, der hed normal.dot
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2006 - 12:06 #9
Geninstaller Word
Avatar billede syngredk Nybegynder
26. marts 2006 - 12:06 #10
C:\Documents and Settings\bruger\Application Data\Microsoft\Skabeloner
- der skulle meget gerne ligge nogle? Ligger der andre, end normal.dot?
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:07 #11
Der ligger ingenting i den, den hedder ikke skabeloner hos mig, men templates
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2006 - 12:07 #12
Søg efter normal.dot
Husk at søge i skjulte filer og mapper
Avatar billede syngredk Nybegynder
26. marts 2006 - 12:08 #13
John_stigers har fuldkommen ret - Geninstaller Word
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:09 #14
jeg finder den ikke når jeg søger, selv om jeg søger i skjultemapper. Er det nødvendigt at geninstallere hele officepakken, eller kan jeg nøjes med at geninstallere word?
Avatar billede syngredk Nybegynder
26. marts 2006 - 12:11 #15
Du kan nøjes med selve Word, sæt CDén i og vælg reperar
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:11 #16
ok - prøver det så
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:27 #17
har kørt en reinstall, men finder stadig ikke nogen normal.dot og problemerne er de samme
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2006 - 12:32 #18
Sidder du på et netværk, eller er det en stand alone PC?
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:32 #19
stand alone
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2006 - 12:34 #20
Prøv lige at forklare, step by step, hvordan du søger efter normal.dot
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:36 #21
Start, søg, alle filer og mapper, skriver normal.dot i ruden hele, eller dele af filnavnet, vælger søg i lokale hardiske C:, afkrydser uden avancerede indstillinger, søg i systemmapper, søg i skjulte filer og mapper, søg i undermapper
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2006 - 12:44 #22
Hmmm, det ser jo rigtig ud. Det eneste jeg lige kan komme på er, om du har flere harddiske, så normal.dot ikke ligger på C
Ellers ved jeg ikke lige hvad problemet skyldes.....
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 12:46 #23
Jeg prøver lige af afinstallere word, hvorefter jeg genstarter computeren før jeg lægger den ind igen. Når jeg går ind i tilføj og fjern programmer står der at word sjældent anvendes, og at jeg sidst har anvendt det 20.3.2006. Men jeg har brugt det siden, så ved ikke lige hvorfor den siger det
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 13:03 #24
problemet er der stadig
26. marts 2006 - 14:16 #25
Har du installeret Adobe Elements 7.0 ? så fjern det eller opdater det til 7.05
26. marts 2006 - 14:52 #26
Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er denne her
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
= Adobe Acrobat 7.0 Elements eller Pro. - den version har en fejl, som gør at Word ikke kan gemme ændringer i Normal.dot, og i dit tilfælde kunne det ligne, at Word ikke kan få lov til at gemme en ny Normal.dot, hvorfor det ser ud som om du ingen har... dog laver Word en Normal.dot imens Word kører, hvorfor det meste ser ud til at virke.
Hvis jeg har ret i, at du har Adobes PDF writer installeret, så gå på Adobes hjemmeside og få programmet opdateret - det er gratis.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
26. marts 2006 - 15:36 #27
Det løste problemet
26. marts 2006 - 19:14 #28
Godt