Avatar billede ihtezaz Praktikant
24. marts 2006 - 16:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken database til flere samtidig bruger interaktioner

Ud over Sql server hvilken gratis eller billig database kan jeg bruge ? jeg forventer omkring 3-10 samtidig brugere tilgår databasen. Kan Access klare dette ??
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2006 - 16:38 #1
MySQL, PostgreSQL og Firebird er alle gratis open source databaser

3-10 samtidige brugere lyder som noget Access kan klare medmindre de brugere
laver meget heftige opdateringer

men hvilket sprog skal applikationen udvikles i ?

medmindre det er ASP tror jeg jeg at en anden database ville vaere oplagt
Avatar billede ihtezaz Praktikant
24. marts 2006 - 17:09 #2
Hej arne, jeg udvikler i asp.net.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2006 - 17:15 #3
MSDE og ADO.NET SqlClient vil saa baade goere det nemmere for dig under udvikling
og kunne klare flere brugere hvis det en dag skulle blive aktuelt
Avatar billede ihtezaz Praktikant
24. marts 2006 - 19:37 #4
Ok, er MSDE også bedre til håndtering af flere samtidig bruger ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2006 - 20:36 #5
yes
Avatar billede ihtezaz Praktikant
25. marts 2006 - 15:32 #6
Takker arne, smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2006 - 15:50 #7
ok