Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. marts 2006 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formattering af tekststreng til dato

Hvad skal følgende, fra en Access database, omskrives til for at virke i SQL Server?

IF (SELECT Count(*) FROM [Plc-Log-Roenne].dbo.Aflæsninger WHERE Klokkeslæt >DateAdd("h",-1,Format("01-01-1900 " & Right(Now(),8),"mm/dd/yyyy hh:nn:ss")) AND Aflæsninger.Dato=Date()

Format og Now funktionerne findes jo ikke i SQL Server.
Avatar billede trer Nybegynder
29. marts 2006 - 23:13 #1
NOW = GETDATE()
FORMAT = CONVERT()

Desværre har SQL Server begrænsede muligheder mht datokonvertering. Du kan ikke definere et datoformat frit, blot vælge mellem nogle få foruddefinerede.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
11. april 2006 - 09:12 #2
:(
Takker anyway, trer, læg et svar.
Avatar billede trer Nybegynder
11. april 2006 - 21:41 #3
Ok, et svar.