Avatar billede sithlord Nybegynder
23. marts 2006 - 19:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

3D grafik problemer

hej eksperter

Jeg har nogle ret store problemer med mit GeForce 6800LE. Det fungerer fint på windows skrivebordet, og ved browsning, men hvis jeg starter et spil mangler der en del textures:

http://enetonline.dk/upload/pic1.JPG
http://enetonline.dk/upload/pic2.JPG
http://enetonline.dk/upload/pic3.JPG

Disse tre eksempler er fra Star Wars empire at war, men der er lignende fejl i alle de spil jeg har prøvet..

Jeg har prøvet at køre direct3D testen, og der var ingen problemer...
derudover har jeg også prøvet forskellige drivere fra Nvidia.com uden held...

Specs:
Windows XP Professional
Processor: AMD Athlon 64 3400+
Ram: 1024MB
Grafikkort: GeForce 6800LE 128MB
motherboard-chipset: SiS760
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 20:11 #1
virker som et driver problem. har du prøvet at slette alle drivere til dit grafikkort og genstarte. herefter lægge den nyeste fra nvidia ind samt den nyeste Direcx 9.0 ind?? og genstarte?
Avatar billede sithlord Nybegynder
23. marts 2006 - 20:15 #2
Jeg har formateret computeren 3 gange hvorefter jeg har installeret den nyeste driver... og jeg regner med at jeg har den nyeste Directx er det ikke 9.0c? og jeg har som sagt prøvet en del forskellige aldre drivere fra nvidia også...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 20:21 #3
jeg kan ikke huske om det er den nyeste directx men hvis man henter instalationsfilen hos Microsoft skal den nok fortælle en om det er den nyeste eller ej.

jeg tænker lidt på de problemer du har i spillet har spillefabrikanten udgivet en patch / update til spillet der retter fejl? har du kigget på spilproducentens hjemmeside i deres forum om der er ligende fejl rapoteret?

det kan jo godt være spillet som er istykker mens dine drivere fungerer korrekt.
Avatar billede sithlord Nybegynder
23. marts 2006 - 20:24 #4
Det har jeg tænkt på, men virker det ikke lidt mystisk at 3 spil fra forskellige producenter skulle have samme fejl?

prøver lige at downloade direct x fra microsoft.com:P
Avatar billede sithlord Nybegynder
23. marts 2006 - 21:01 #5
directx opdateringen hjalp intet...
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. marts 2006 - 23:58 #6
den nyeste directX er 9.0c prøv evt drver fra http://www.omegadrivers.net/  eller fra http://www.dna-drivers.com/
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. marts 2006 - 23:59 #7
prøv evt også at hente den nyeste chipsæt driver og installer den
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 11:53 #8
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons, ellers får vi jo aldrig løst problemet :)
Avatar billede sithlord Nybegynder
18. maj 2006 - 15:46 #9
Hov.. undskyld, havde glemt alt om denne tråd. havde nok at tænke på med computeren.

LØSNINGEN var for mit vedkommende en bios update. Siden jeg gjorde det har det kørt perfekt...
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 19:39 #10
husk at accepter dit svar så spm lukker :)