Avatar billede medova Nybegynder
23. marts 2006 - 14:58 Der er 6 kommentarer

Jeg kan ik starte windows. I stedet får jeg blå skærm og genstart

Jeg har oplevet følgende på min computer:
Ved opstart får jeg et skærmbillede, hvor der kan vælges mellem forskellige opstartskonfigurationer, f.eks Fejlsikret, Normal m.m. Desuden står der at der kan være foretaget ændringer i computerens hardware eller software.
Hvis jeg vælger "normal" opstart eller "Sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede" så får jeg det kendte opstartsbillede for windows XP i ca. 5 sekunder. Derefter et kort glimt af blå skærm og så genstarter computeren.
Det er endnu ikke lykkedes mig at få så meget som en dos-prompt frem.
Det samme har jeg netop oplevet på en lånt computer. Altså to tilfælde inden for en måned.
Hvad kan det være og hvad ka jeg gøre ved det
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 15:13 #1
Kan du ikke vælge "deaktiver automatisk genstart ved systemfejl, så gør dette.

Du kan evt. trykke på F8 under starten, for så skulle denne mulighed også komme frem.
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2006 - 15:32 #2
Sidste jeg oplevede det probelm, var ram'en defekt. Men på to maskiner inden for en måned?
Avatar billede medova Nybegynder
23. marts 2006 - 16:24 #3
Ved at vælge "deaktiver automatisk genstart ved systemfejl" får jeg følgende blå skærm under opstart:
"Der er fundet en fejl osv....
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Tekniske oplysninger.

*** STOP: 0x000000ED ()0x81236cc0,0xc0000006, 0x00000000, 0x00000000)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 16:45 #4
Så kan du prøve at starte den med Xp CD'en, og gå ind i genoprettelseskonsollen og skrive fixboot og trykke enter.

http://support.microsoft.com/kb/314058/DA/
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 16:46 #5
Det er ikke meningen du skal lægge svar, men kommentar. :-)
Avatar billede robotten Praktikant
22. maj 2006 - 15:04 #6
Er der stadig problemer?