Avatar billede wandborg Nybegynder
22. marts 2006 - 23:10 Der er 2 kommentarer

Formular til mail

Hej

Kan følgende lade sig gøre:

En hjemmeside hvor man taster nogle informationer i forskellige felter, informationerne bliver derefter sendt videre til en mailadresse, skal kunne lade sig gøre uden hjælp fra et program, som ligger på server
Avatar billede milandt Nybegynder
23. marts 2006 - 00:52 #1
nej. på den ene eller anden måde skal serveren indblandes, for at du kan sende en email. hvad enten det er asp, php eller formmail du har til rådighed, så skal serveren indblandes.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:20 #2
Man kan nu faktisk godt bruge mailto kreativt til at opnå dem, men det kræver at afsenderen har en mailklient (korrekt) sat op.

Send formen med en GET-request og så skal emne-feltet hedde subject og meddelelsen body. Så bliver afsenderens mailprogram åbnet med en udfyldt email så de bare skal trykke send.