Avatar billede danm Nybegynder
21. marts 2006 - 00:27 Der er 1 løsning

"Login failed for user" fejl

Jeg bruger visual basic 2005 og skal connecte til en Sql Server 2005 express databse. Jeg har lavet en lille database der hedder test, i visual basic som ligger på samme computer. Min connection string er:

con.ConnectionString = "server=ACER\Sqlexpress;database=test;trusted_connection=true"

Men jeg får hele tiden fejlen:
Cannot open database "test" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'ACER\Dan'.
Jeg står som administrator på computeren og har ikke noget kodeord på brugernavnet.
Er der nogen der kender fejlen?

Har brugt en uge efterhånden på at se om jeg kan lære en simpel læsning fra en database men støder altid på disse trælse fejl..
Avatar billede danm Nybegynder
06. april 2006 - 01:36 #1
øv