Avatar billede pia_ny Nybegynder
20. marts 2006 - 21:36 Der er 9 kommentarer

Slette post fra web - no can do!

Er et stort spørgsmålstegn...
sql sætningen der virkede i access 2000 og frontpage 2000
DELETE * FROM products
WHERE (cname= '::cname::')
Virker ikke i frontpage/access 2003
Heller ikke metoden som kan ses her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;240200
Nogen der ved om de "hundehoveder" har ændret noget i 2003 udgaven?
Avatar billede keysersoze Guru
20. marts 2006 - 22:33 #1
hvilken fejl får du når du forsøger at slette?
Avatar billede pia_ny Nybegynder
20. marts 2006 - 22:45 #2
Kun denne "Fejl i guiden Databaseresultater" og det siger mig ikke så meget
Avatar billede pia_ny Nybegynder
20. marts 2006 - 22:52 #3
Hvis jeg kører en "bekræft forespørgsel" Så får jeg svaret "forespørgslen blev bekræftet med den markerede databaseforbindelse" af "guiden databaseresultater" Hviklet burde fortælle at alt er ok og at sql strengen bør kunne lade sig gøre...
Databasen er ikke skrivebeskyttet, eftersom jeg kan tilføje nye data i den fra form
Avatar billede keysersoze Guru
20. marts 2006 - 23:28 #4
hvordan ser din ASP-kode i frontpage ud?
Avatar billede pia_ny Nybegynder
20. marts 2006 - 23:35 #5
er det ok jeg mailer dig filerne - der er nemlig 2....
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2006 - 09:29 #6
det er jo kun få linier der udfører selve slet-delen - så for at alle kan være med her ville det nok være bedst at sætte det herind...

Frontpage laver noget værre slamkode - nu ved jeg ikke hvor meget leg og hvor meget alvor der er i det, men jeg ville til enhver en tid foretrække at dit ASP-kode blev håndkodet da man så har styr på hvad der sker og hvad der evt sker af fejl.

Jeg ville lave delete.asp om til noget mere forståligt kode;

'connect til database
SQL = "DELETE * FROM products WHERE ccode = '" & Request.Querystring & "'"
Conn.Execute(SQL)
'luk connection
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 16:19 #7
Nå, men jeg må konstatere at skidtet ikke virker i FRP 2003 - desværre... så jeg har endt op med at linke til del.asp?Id=<%=FP_FieldURL(fp_rs,"Id")%>

og del.asp ser så, således ud

<html>
<title>slette data i databasen</title>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=admin.asp">
<head>
</head>
<body>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/plusbyg.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sletter record
strSQL = "Delete from plushus where Id = " & Request.Querystring("id")
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Posten er slettet!</h1>
</body>
</html>

Og det funker...

Og eftersom jeg ikke er asp nørd, ja så måtte jeg studere html.dk 's tuts
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2006 - 18:35 #8
det ser også betydelig mere hensigtsmæssigt ud - foruden html.dk kan du også få lidt gode fif på netcoders.dk og activedeveloper.dk
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:58 #9
lukketid?