Avatar billede svend-herlig Nybegynder
20. marts 2006 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

/idlist,: det er fejlmeddelelsen jeg får under opstart

Jeg får en fejl meddelelse hvergang jeg starter min maskine op:
'\idlist,:528:3176,'.
'\idlist,:528:3396,'.
'\idlist,:528:860,'.

Det er nogen af dem, men der har været mange andre, fælles for dem er:
\idlist,:
Efter dette begyndte er min maskine også begyndt og gå ned med "the blue screen of ded" som jeg efter win98's tid ikke har set længe... jeg har taget et billede af skærmen når den går helt ned:
http://www.farsundsvej.lir.dk/fejl.jpg
det ovenstående billede variere også lidt...

er der nogen der har et bud?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. marts 2006 - 12:19 #1
Har du sat mere ram i så prøv at tage dem ud igen da det kan være en fejlkilde.

Har du skiftet noget hardware ?

Her er dine svar bla. fra Microsoft.

http://support.microsoft.com/?kbid=291806

Prøv at køre den op i fejlsikret tilstand og se om du kan det med F8 under opstart.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
20. marts 2006 - 12:27 #2
jeg kan både starte den og få den til at køre. Jeg har ikke sat noget nyt hardware i, havde også selv en mistanke om det måske var en ram fejl, men har ikke ændret noget og den har kørt upårklageligt i et år.
http://www.farsundsvej.lir.dk/fejl2.jpg
her er lige det nyeste billede når jeg lukker ned.

i øvrigt var jeg lige inde og søge for at se om der skulle være andre der har problemet, i den forbinelse fandt jeg under en tråd en der skrev jeg skulle prøve og søge i regedit, hvis jeg gør det søger den 5 sekunder, og så går den ned...
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. marts 2006 - 12:34 #3
Avatar billede gebauer Nybegynder
20. marts 2006 - 22:32 #4
Hejsa
Jeg har haft lignende problemer - forskellige fejlmeddelelser masser af blå skærme m.m -

Min løsning var fatte pensel og støvsuger - altså "storrengøring" tror det var varme

Prøv at tage siden af og start maskinen - hvis den kører - så er der rengøring/støvsugning

Og så lige - tjek om alle stik m.m sidder "fast"

Her : http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm

Jeg mener den første blå skærm du har er noget med harddiskfejl
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
20. marts 2006 - 22:48 #5
Det er en bærbar, og det er jo ikke lige til at komme til at støv suge den... men den kommer også når den  er kold
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
30. marts 2006 - 19:09 #6
jeg har lige fundet fejlen i logen, nogen der kan hjælpe mig med at tyde den? windows siger blot at fejl 1003 ikke er noget de har oplysninger om.

www.farsundsvej.lir.dk/fejl3.jpg
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
19. maj 2006 - 14:35 #7
nu er der kommet nyt i sagen. Maskinen virker når musen sidder i... jeg kan ikke finde nogen forklaring på det og har opdateret både software til bundkort usbport og musen... nogen ideer?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. august 2006 - 20:43 #8
hm, ser ikke ud som om der er nogen der kan hjælpe mig i dennegang...