Avatar billede nat Nybegynder
20. marts 2006 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Update db med cast

Hej Ekseperter,

Jeg prøver at lave følgende update:

update statistik set stat_date=(SELECT CAST(SUBSTRING ( dato, 1 , 4)+SUBSTRING ( dato, 5 , 2)+SUBSTRING ( dato, 7 , 2) AS smalldatetime)) where dato<>''

Men det resulterer i en dato der ser såldes ud: Sep 25 2005 12:00AM

og jeg vil gerne have en dato der ser såldes ud: 2005-09-25 12:00:00

Datoen der står i dato ser således ud: 20050925160148

Kan dette lade sig gøre? Og i så fald hvordan? Det gør ikke noget at tidspunktet bliver 00:00:00 eller et andet, da jeg ikke skal bruge det til noget.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
20. marts 2006 - 12:07 #1
Du skal ikke koncentrere dig om hvordan datoen ser ud, blot om det er den rigtige. Hvis stat_date er smalldatetime, og datoen er rigtig, så virker det som det skal.

Hvordan datoen ser ud er jo ligegyldigt indtil den skal vises frem for en bruger, og det er på det tidspunkt problemet skal løses, via den måde du selecter, og hvordan din application læser fra databasen.

Datofelter i MSSQL indeholder kun tilsyneladende en formateret tekststreng. I virkeligheden er det en art numeriske felter, der registrerer forskellen i millisekunder mellem en "startdato" (oftest 1-1-1900) og den givne dato.
Avatar billede nat Nybegynder
20. marts 2006 - 14:12 #2
Okay - kan også se at du har helt ret. Smider et svar ldanielsen :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. marts 2006 - 06:36 #3
Svar