Avatar billede harisk Nybegynder
20. marts 2006 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

søgning vha Full Text Search

hejsa,

jeg har lavet min sp om således at den bruger full text search i stedet for LIKE, men nu virker den slet ikke!!! Er de der kataloger længe om at blive oprettet? Har også klikket på egenskaer for kataloget men den står til at være Status = Idle og i Item Count = 0!!!! Jeg har kørt Full Population og det hele og der var ingen problemer. Har jeg glemt noget? Der skal dog nævnes at dette er noget jeg bikser med for første gang... :-)

på forhånd tak...
Avatar billede trer Nybegynder
29. marts 2006 - 23:22 #1
Du skal definere dit fulltext catalog på den enkelte database, tilføje tabellerne og derefter de (tekst) kolonner der skal indekseres. Endelig skal du starte indekseringen.

Når indekseringen er færdig - tager alt fra minutter til timer afhængigt af data - kan du søge.

Bemærk at indekset er asynkront - dvs. det opdateres ikke når du ændrer data.  Derfor skal du periodisk re-indeksere dit katalog.  Der kan du vælge mellem et fuldt rebuild eller en incremental rebuild. Den sidste er den hurtigste men giver et større fulltext catalog og dermed langsommere søgninger over tid.

Bemærk at incremental rebuild kan kun foretages så fremt du har defineret en TIMESTAMP kolonne (kaldes også ROWVERSION) på hver tabel du fulltext indekserer.  Har du ikke den kolonne vil den incrementale indeksering blive afviklet som en fuld.

Du vil også kunne have glæde af at sætte indekseringen til at køre med lav prioritet - ellers vil den kunne sluge al cpu kraft på boksen mens den kører hvilket kan genere...
Avatar billede harisk Nybegynder
30. marts 2006 - 09:19 #2
nååårh... Så er det måske derfor min lille webserver, hvor jeg tester det, gik lidt amok. Det var det som undrede mig, at jeg kunne køre indexeringen og 30 sec senere så den ud til at være færdig. Dette kunne jeg bare ikke få til at fungere og har været nødt til at bruge den onde "Like %xxx%". Du må gerne smide et svar ind. :-)
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2006 - 17:49 #3
Ok - et svar.

I øvrigt, hvis du kan undlade at prefixe dine værdier i like med % (altså bruge LIKE 'xxx%' fremfor LIKE '%xxx%') så vil like stadig kunne bruge indeks.