Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
18. marts 2006 - 22:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Billig serverhosting

Hej,
Jeg står og skal have en 1-2U server sat op hos en fornuftig og billig udbyder placeret i KBH (eller lidt nord for).

En ting som jeg gerne vil have er 24-timers fysisk adgang.

Er der nogen derude der kan anbefale nogle datacentre?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2006 - 22:30 #1
Snakker vi 1U eller 2U ? Hvad vil du give ? Hvad er krav til forbindelse osv ?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
18. marts 2006 - 22:58 #2
lige med hvor mange units jeg skal bruge er uvist da serveren ikke er købt endnu.

serveren kommer til at trække et enkelt site (til at starte med), dog med en del besøgende. Vores tidligere webhotel er blevet lukket pga overbelastning af deres server.

Ang. pris er jeg meget i tvivl hvad der er rimeligt... men en 300-500kr pr mnd er ikke urealistisk, muligvis mere hvis jeg føler at jeg får noget for mine penge
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. marts 2006 - 23:04 #3
Hvor meget trafik trækker vil den trække, international/national
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
18. marts 2006 - 23:16 #4
rigtigt godt spørgsmål... Den er ikke så trafik-tung... så en 20Gb national og en 5 stykker international
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. marts 2006 - 23:20 #5
de 300-500 kr. du vil give, kan sagtens lade sig gøre med 20 gb og 5 gb int.

Jeg ville godt kunne finde noget, men tvivler på de 24 timers adgang.. da hvis du bare har en server, skal du mange gange i delt skab eller lign.
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
18. marts 2006 - 23:22 #6
ved det... men "problemet" er at hvis sitet bliver ved med at vokse som det gør nu så skal serveren have en seriøs opgradering...

Men det kan selvfølgelig også ordnes inden for normale åbningstider...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. marts 2006 - 23:27 #7
Ja... Det er jo det... Men jeg kan give det til dig for 400 kr. ex. moms med 25 Gb indenlandsk og 5 GB udenlandsk.. Du kan evt. fange mig på tt@device.dk
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
22. marts 2006 - 14:31 #8
Hmm... Vi har lige kørt noget mere statistik på sitet.

Det viser sig at det trak lidt mere end vi estimerede...

Dvs. at vi nok nærmere skal bruge 50Gb national og 10Gb int., gerne med mulighed for at tilkøbe ekstra i spidsperioder.

Ang. 24-timers adgang er dette ikke vigtigt mere, men data-centeret må meget gerne ligge i storkøbenhavn (køge mv kan også gå).
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. marts 2006 - 14:36 #9
Det kan vi sagtens finde ud af.. Vores datacenter ligger på østerbro
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
24. april 2006 - 23:34 #10
smid et svar ttopholm
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. april 2006 - 23:38 #11
Her er et svar ;-)