Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 21:00 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Sikkerheds brist eller hvad'?

Dette link er i min browser konstant.. har prøvet alt, slette cookis, oversigten, og den står ej som start side,,,
hvad skyldes det?

har et virus program F-security med firewall.. men alt ser ok ud..
http://www.securitysafeguards.net/
Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 21:03 #1
og det her skriver den også på selve siden!
iflg F-security skuller der ikke være noget!

"Your private info is collected by W32.Sinnaka.A@mm"

Er det tegn på der HAR været nogle...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2006 - 23:59 #2
Jeg er ikke den rette til at rense din pc, for du har 100% sikkert snavs på din pc!

Men følg anvisningerne her http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm - smid div. logs herind, så kommer der en og kigger!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 00:00 #3
(Har bedt coadmin flytte det til http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus)
Avatar billede goodfellas Nybegynder
17. marts 2006 - 04:52 #4
hej. når men har win 98 og kørte ud fra den beskrivelse som der står.. og det gjorde min pc frøs i opstart, og skandisk fandt ødelagte klynger....
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 07:52 #5
Ok - proceduren skal dog udføres.
Smid log når det er gjort.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. marts 2006 - 13:14 #6
Du skal ikke køre Ewido på Win 98. Brug Spybot i stedet for.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 21:12 #7
He, he http://www.securitysafeguards.net/ ser ut til å være en ren bløff.

Hensikten med siden ser ut til å være at man skal bli lurt til å tro at man har en spyware (eller en trojan ut i fra de meldinger som kommer opp.) Hensikten ser så ut til å være at man skal takke ja til å installere et antispyware program som formodentlig er den virkelige trojan.

Dersom man i all enkelhet lar vær å tro på noe av det som står på denne siden og man også ikke installerer noe av det software som finne der så skulle man være sikker nok.

Siden selv ser ikke ut til å inneholde noe mer enn et lite Java script. Alle og enhver kan jo kopiere denne siden til sin egen server og lure de besøkende til å tro at de har blitt hacket.

... Så kan man jo også legge ut en link til en trojan og presentere den som gratis antispyware.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 21:15 #8
Vel jeg har nå vært på http://www.securitysafeguards.net/ og fått meldingen om spyware/hacking opp men jeg ser ingen grunn til å foreta meg noe som helst. Heller ikke en virus eller en trojanscan.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 21:30 #9
ser ut til å være en Linux/Unix server med Apache pluss en mysql port de av en eller annen grunn ikke har lukket ut mot internett: http://www.securitysafeguards.net:3306
Ellers av det som jeg kan se ingen ting.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 22:05 #10
"Vel jeg har nå vært på http://www.securitysafeguards.net/ og fått meldingen om spyware/hacking opp men jeg ser ingen grunn til å foreta meg noe som helst. Heller ikke en virus eller en trojanscan."

Lukker du så ikke lige spørgsmålet?

Du vil jo ikke have dit snavs på din pc fjernet alligevel.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. marts 2006 - 22:17 #11
Goodfellas, der ER møg på din maskine, så jeg syntes du skulle følge anvisningen John_stigers lagde til dig, og lade os se på det.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:21 #12
Men det er jo ikke mitt spoesmaal. Den nevnte link er vel ellers bare til for aa faa folk til aa tro at de har faat snavs paa sin pc. Er inne fra Auditor live cd og har desverre ingen ae oe aa .. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 22:33 #13
"Dette link er i min browser konstant.. har prøvet alt, slette cookis, oversigten, og den står ej som start side,,,
hvad skyldes det?"

Det skyldes snavs/skidt/møg/spyware/adware/trojaner/virus.

Det kan vi se hvis du GIDER gøre som jeg beder dig om.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:33 #14
Hmm .. det ser ut til aa ligge en subseven trojan paa den adressen, men den installerer vel neppe seg selv ved at man surfer innom siden. Det gratis anti spyware programmet som tilbys ville jeg nok ikke valgt.

#Goodfellas, der ER møg på din maskine, så jeg syntes du skulle følge anvisningen John_stigers lagde til dig, og lade os se på det #

Jo .. selvfoelgelig ... Men det behoever ikke aa vaere noe ..
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:35 #15
"Dette link er i min browser konstant.. har prøvet alt, slette cookis, oversigten, og den står ej som start side,,,
hvad skyldes det?"

Beklager .. det glemte jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 22:36 #16
"Det gratis anti spyware programmet som tilbys ville jeg nok ikke valgt"

Nej - programmet der tilbydes gør ikke andet end at slippe mere skidt ind på din pc, så det er nok fornuftigt at du nok ikke lige ville vælge det program.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 22:36 #17
Hmmm... glemte du at du ville have hjælp?
Tjah ;)
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:43 #18
Nei, jeg vil ikke ha hjelp (ennu) .. men han som opprettet spoersmaalet .. maaske ..
Ble litt fiksert paa de aktuelle nettstedet og glemte vel litt av spoersmaalet.

Gir ellers indikasjon baade paa Windows og Linux operativsystem, mon en nat forbindelse ?
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:47 #19
Er inne fra Linux og det kommer stadig vekk melding om at Windows systemfilene er hacket paa Linux maskinen, saa den meldingen er i alle fall ikke sann.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 22:49 #20
Hvis den er laast til en oppstartside saa ville jeg ha kjoert regedit og saa ville jeg ha forsoekt aa
soeke paa url adressen i registry. Bare en ide ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 23:03 #21
ok...
langbein> jeg fik den opfattelse at det var dig der havde oprettet spørgsmålet sådan som du udtalte dig.

Du har det med at snakke en del med dig selv - fortsæt du bare med det...
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2006 - 23:09 #22
Skal man faa noen kloke svar ..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. marts 2006 - 23:19 #23
Ih hvor i dog pludrer ;)

Goodfellas, hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

"Do a system scan, and save a logfile". Kopier loggen her ind, og så må vi prøve at få det skidt væk.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
17. marts 2006 - 23:34 #24
hmmm,, sikke en masse god respons,,,
forevernebie: jeg tog spye og ikke den anden,, scannede skidtet, og fik ikke andre muligheder end at den begyndte og lukke ned efter end of scann! og så begyndte " skandisk" og arbejde.. med en masse reparer, og gemme.. og overfladisk scan begyndte den med klynger der var der var beskadiget.. har taget hdd ud, da den gik kold i overfladisk scan. og har sat en anden i.. om formateret det hele,, surt, men vil lige vende tilbage.. work!!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 02:05 #25
er tilbage igen..

nå, men ilfg spy programmet og det link du sendte "  forevernebie" skulle jeg scanne og fixe.. det gjorde og skulle starte op. og der gik den galt. måske har der været,, ved jeg ikke...

men gemmer linket...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 02:09 #26
" Har du Windows 98 kan du ikke bruge Ewido, men skal i stedet hente SpyBot som du finder her Kør programmet, og fix alle de ting som SpyBot finder, og markerer med rødt."
det gjorde jeg men nåede ikke og " Du skal rense temp med denne fil herunder, hvis du har Windows 98 eller ME, det tager kun få sek. "

men fik downloadet alt inkl hijack!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 02:25 #27
og kan se det var john der anbefalede....

men lad os se,, for det ser ud til det program ikke virker som jeg har købt,, F-sercurity... hmm. skidt
Avatar billede langbein Nybegynder
18. marts 2006 - 14:47 #28
Jeg har hatt samme feil. Kjøring av regedit og søking etter tesktstreng som inneholdt start url fungerte. Rettet opp denne. hijack ol viste inge ting. (Den gang.)
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 07:14 #29
hmm okey..

nu har min ven det også.. vi vil prøve og køre som skrevet på siden....
men hvordan sender vi log ind så i kan se`?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. marts 2006 - 14:57 #30
Goodfellas, hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

"Do a system scan, and save a logfile". Kopier loggen her ind i tråden, og så får du en vejledning.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
21. marts 2006 - 01:58 #31
hey.. okey..

venter lige at høre fra ham... tirsdag " høre " i
Avatar billede goodfellas Nybegynder
26. januar 2007 - 22:26 #32
hallo... længe siden,,, og ja,,
Avatar billede goodfellas Nybegynder
26. januar 2007 - 22:27 #33
Ville godt have givet point til 2 af jer.. men det er længe siden jeg har været her og tænkte,,, i abonner nok ikke mere......

men tak for alle jeres råd, fik lavet fdisk og startede forfra.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2007 - 22:40 #34
Det gør vi skam :)

Hvem skal svare?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
19. november 2007 - 20:22 #35
Så ku jeg lukke den.. tak alle sammen..