Avatar billede pia_ny Nybegynder
16. marts 2006 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link fra dataside til side med flere pæn arrangeret db udtræk

Hejsa
Jeg har trawlet næsten alle spg i gennem i kategorien og kan ikke finde en forklaring på min "opgave"

Jeg har en asp side (loftshuse.asp) der henter nogle få oplysninger ud fra en access database - type, pris og en lille thumb_nail af huse

Dette lille billede skal så linke videre til en anden side, der pænt og nydeligt viser resten af de data der er under posten - men KUN under den post.

How to do?

Jeg vil lige gøre opmærksom på jeg er "blond" og temmelig newbie på dette punkt
Avatar billede swiatecki Novice
16. marts 2006 - 20:13 #1
kan du poste loftshuse.asp ?
Avatar billede pia_ny Nybegynder
16. marts 2006 - 20:17 #2
det kan du tro, hvis du fly'r mig en mail addy
Avatar billede swiatecki Novice
16. marts 2006 - 20:18 #3
swiatecki@gmail.com :D
Avatar billede pia_ny Nybegynder
16. marts 2006 - 20:21 #4
den er på vej...
Avatar billede pia_ny Nybegynder
19. marts 2006 - 12:01 #5
Nå men efter endnu mere "rykken hår af" viste det sig at jeg selv fandt løsningen..Måske er jeg endda ikke så blond som jeg troede...

For de interesserede:
Lav en ny side (result.asp), indhent de databaseresultater du skal bruge og sæt dem pænt op. Gem herligheden.

Gå tilbage til den side du skal linke fra.
Marker imaget, vælg hyperlink result.asp, vælg "parametre" og her vælger man så i "streng til forespørgsel" "navn" ID lig med "værdi" ID.

Hyperlinket ser derefter således ud:
Result.asp?Id=<%=FP_FieldURL(fp_rs,"Id")%>
Avatar billede pia_ny Nybegynder
19. marts 2006 - 12:02 #6
Håber i kan bruge det