Avatar billede joaqin Nybegynder
15. marts 2006 - 18:53 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

program til at rette i PDF filer

Hej alle
Eksperter

Findes der et program ( gerne freeware )hvor man kan gå ind og rette teksten i en eksisterende  PDF fil, og derefter save Den!!

Mvh
Joaqin
Avatar billede halifax Nybegynder
15. marts 2006 - 19:09 #1
Det originale program er Adobe's Acrobat. Det der bruges til at se PDF med er Adobe Reader, freeware.

Kender desværre (endnu) ikke et freeware program til at redigere med. Bruger selv "PDF Converter" som ikke er freeware. Link:

http://www.nuance.com/pdfconverter/

Avatar billede joaqin Nybegynder
15. marts 2006 - 19:13 #2
Jamen jeg har det orginale acrobat 4.0
Hvordan retter jeg en fil idet ??
mvh
Joaqin
Avatar billede fxj Juniormester
15. marts 2006 - 20:50 #3
Hej Joaqin

Prøv http://software995.com
Det er det jeg selv bruger

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede joaqin Nybegynder
15. marts 2006 - 22:25 #4
Hej Flemming
Hvad er det for en af dem du bruger!!
Der er jo flere
Gider du lige guide mig igennem, så vil jeg være dybt taknemmelig
altså klik på ovenstående link
og så download
Hvilken af dem
mvh
Joaqin
Avatar billede fxj Juniormester
16. marts 2006 - 00:41 #5
Avatar billede halifax Nybegynder
16. marts 2006 - 02:06 #6
Du burde kunne gøre det med din originale Adobe 4.0 - selv om den nyeste hedder ver. 7.0. I princippet er det som at åbne et .doc i Word, rette i det og gemme.
Da jeg ikke har Adobe kan jeg ikke forklare nærmere step by step. Kan du ikke hitte det ved at se i menu'erne eller se i programmets hjælpefil?

Mener ikke pdf995.com er et seriøst bud på at RETTE i en eksisterende pdf. Beskrivelsen siger det kan konvertere til html og doc format, og så kan man rette i de dokumenter. Men det er jo ikke lige det, du spørger om. Løsningen må ligge i Adobe 4.0.
Er spændt på, hvad fxj vil komme med af yderligere forklaring/vejledning.
Avatar billede joaqin Nybegynder
16. marts 2006 - 08:52 #7
Hej Halifax

Jeg prøver at åbne en Pdf fil i acrobat 4.0
Så kan jeg vælge save as..Men her har Du kun 1 mulighed og det er all files!!
Hvis Du så skriver .doc efter dukoment navnet
så ligger filen sig som et word.doc
Men går du så ind for at åbne det !!

Ja Det kan ikke lade sig gøre
Mvh
Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
16. marts 2006 - 16:22 #8
Hej Halifax og Flemmeing
Først tak for jeres input

Jeg vil gerne give jer 15 points hver da i har hjulpet mig godt på vej!!
Hvordan jeg lige tildeler 15 points pr mand er jeg ikke rigtigt helt klar over
Men det ved i sikkert!! Så opret venligst svar for points

Ja så fandt jeg næsten selv ud af det!!
Man bruger acrobat reader 7.0
Åbner Pdf filen
File > gem som tekst
Vælg fanebladet All files
kald nu filen .doc
Nu kan filen åbnes i word
Der skal nu rettes og vælges font på ny
Til sidst
File > create pdf
>create
Vupti og filen er nu rettet i nyt pdf

Mvh
Joaqin
Avatar billede halifax Nybegynder
17. marts 2006 - 04:14 #9
Det er fint du skriver løsningen du brugte, så andre kan se den.

Her er svar - så kan du dele med halvdelen til hver Marker begge nick og klik Akcepter.  :)
Avatar billede joaqin Nybegynder
17. marts 2006 - 08:28 #10
Hej
Sådan..Fortsat rigtig god dag
mvh
Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
17. marts 2006 - 08:28 #11
Ups
Avatar billede joaqin Nybegynder
17. marts 2006 - 08:31 #12
Sådan !!håber jeg
ellers skriv
mvh
Joaqin
Avatar billede LarsLj Novice
13. december 2012 - 15:17 #13
Hej. En super elegant, nem og gratis løsnng: Brug LibreOffice og sikkert også Open Office. Du åbner den som i Word og kan redigere i den. Ikke helt som almindelig tekstbehandling, nærmere som i tekstbokse, men det virker fint. Bagefter kan du gemme den som pdf. Jeg tvivler meget på, at andre værktøjer kan nå dette til sokkeholderne.