Avatar billede per2000 Nybegynder
15. marts 2006 - 12:03 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Database Access på FrontPage

Jeg har XP og Office 2003 prof.
Jeg har en Web side lavet i Frontpage med en DB lavet i Access. Jeg har et externt web host firma.

Hvordan kan jeg se databasen fra Frontpage på min computer,når jeg udvikler?
Det virker fint når jeg kører den uploadede version fra web host firmaet.
Svar venligst ud fra jeg ikke er specialist.
Avatar billede pia_ny Nybegynder
20. marts 2006 - 21:18 #1
http://dit pc navn/filnavn.asp i din browser

Ex på min pc http://pia-dell/filnavn.asp
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. marts 2006 - 11:45 #2
Tak for dit svar - men jeg kan ikke få det til at virke.
Skal der ikke være en sti hen til filnavn.asp?
http://Per/C:\Documents and Settings\Per Jensen\Dokumenter\Mine websteder\webmappe\filnavn.asp
hvor Per er pc navnet
http://Per/filnavn.asp virker ikke
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 16:09 #3
Du SKAL installere den dersens IIS hvis du skal køre dine asp filer og med mindre du har lavet om på opsætning af IIS, ja så SKAL de ligge i mappen inetpub/wwwroot.
Du kan med andre ord ikke bare lave en mappe under documets and settings osv hvor asp filerne virker (altså, så de kan køres på din maskine)
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. marts 2006 - 18:03 #4
Tak for hjælpen indtil nu men......
Jeg får følgende fejl:
Fejltype:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
Inkluderingsfilen '_fpclass/fpdblib.inc' blev ikke fundet.
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 21:37 #5
hvilke mapper altså fp systemmapper kan du se?
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. marts 2006 - 21:43 #6
C:\Inetpub\wwwroot

Og i denne mappe har jeg min asp fil
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 21:46 #7
hvilke mapper kan du se i wwwroot?
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 21:47 #8
altså mapper du ikke selv har lavet
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. marts 2006 - 21:54 #9
Der er ingen mapper kun nogle 7 stk gif filer
samt iisstart.asp og localstart.asp samt min asp
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 21:55 #10
Når man importerer en database til frontpage laver programmet nogle "skjulte" systemmapper - en af dem er mappen _fpclass. (husk Funktioner/indstilling for websted - fanen database/kontroller database efter import!)
Når du ¨så derefter bruger indsæt/database/resultat skriver programmet selv stien til filen i mappen. Hvis du er mere i tvivl må du smide en mail addy så jeg kan sende dig en tutorial
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 21:57 #11
du har ikke slået vis filer og skjulte mapper til så - det gør du i din stifinder Funktioner/mappeindstillinger/vis ... pkt skjulte filer og mapper (vis skjulte filer og mapper)
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. marts 2006 - 22:23 #12
10000 tak
Nu er den der.
Jeg giver dig point nu men kan du ikke sende mig en tutorial.
Min mail: mail2you@c.dk
Det kører fra brovseren men kan det også køre fra FrontPage så jeg
kan redigere webén samtidig med jeg kører fatabasen access
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 22:27 #13
det "kører" ikke i frontpage - du skal se det i browseren - men måske ved du mere når du har læst lidt på tut'en jeg vil dog sige at bruger du frp 2003 virker admin delen ikke ..... der må du asp'e og jeg har lige fundet et ret godt program du kan bruge dertil - sender link med - så kan du lege lidt med det også
Avatar billede pia_ny Nybegynder
21. marts 2006 - 22:29 #14
sendt