Avatar billede petert Forsker
15. marts 2006 - 09:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til CMS ETOMITE

Jeg ønsker at sætte mig ind i ETOmite 0.6.0 men har problemer med at få det instaleret.
Jeg downloadet filen etomite0.6.tar og sprog filen dansk.inc.rar og udpakket dem i en instalations mappe men kan ikke komme videre.Er der nogle der kan hjælpe mig med at få det til at virke.????
Kræves der specielle programmer på min pc for at få det til at virke.???
Med venlig hilsen
Petert
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 09:45 #1
har du uploadet det til dit webhotel (som skal kunne køre PHP + MySQL-database) ?
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 09:46 #2
brug iøvrigt hellere den nyeste version 0.6.1 RTM der er meget tæt på at være færdig
Avatar billede petert Forsker
15. marts 2006 - 10:10 #3
Hej espersen det var netop pga dit indlæg her i eksperten omkring hjælp til valg af CMS at jeg ville prøve ETOMITE. Tak for hurtig svar.
Jer er ved at uddanne mig til multimedia grafiker (lige startet) og har ikke arbejdet med cms så undskyld hvis jeg spørg om noget der ikke lyder for spidst.
Jeg har ikke uploadet noget skal alle de udpakkede filer op på webhotellet og skal sprog filen ligge i en bestemt mappe??
MVH
Petert
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 10:21 #4
1. udpak rar/zip filen
2. upload det hele til dit webhotel - evt. i roden eller i en mappe
3. kør install'en (der skal nok lige chmod'es et par mapper) - oplyses ifm. install'en ;o)

Hvis du lægger det i en mappe har jeg selv bøvlet lidt med at flytte det ud i roden. Men har da en installering liggende i en mappe jeg bruger til test af designs, snippets og diverse...
Avatar billede petert Forsker
15. marts 2006 - 10:39 #5
Jeg havde ikke mulighed for at køre PHP + MySQL-database på mit webhotel det har jeg bestildt nu og afventer svar når det virker.
Hvad mener du med (der skal nok lige chmod'es et par mapper)???
Når jeg for svar på webhotellet kører kan jeg så vende tilbage til dig hvis jeg for problemer??
Kender du noget danske artikler om ETOmite?? for nybegyndere??
ER det rigtigt opfattet af mig, at jeg med ETOMITE kan lave CMS/WEBløsninger og sælge disse webløsninger (Jeg bruger Dremw. MX)Da jeg har mulighed for at tjene lidt ekstra til mine studier??
Findes der templatet til ETOMITE???
MVH
Petert
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 11:13 #6
chmod ; er en mindre justering af om mappen er skrivebeskyttet på selve webhotellet (ved en unix/linux-server).

Kender ikke lige danske artikler om Etomite, desværre - har dog selv overvejet at få bakset en brugermanual sammen (men du ved; tid...)

Jeg bruger netop selv Dreamweaver og photoshop til designfasen og tilpasser så templaten med en etomite-menu (tilpasser de eksisterende til designet)

Ja, Etomite er gratis for din kunde. Du må ikke tage noget for selve etomite. Men du kan tage dig betalt for design og opsætning samt evt. rådgivning herudover.

Udover at der medfølger en standard... så finder du templates i deres forum ; http://www.etomite.org/forums/index.php?showforum=19 (der er masser af forskellige som du kan prøve lidt med)
Avatar billede petert Forsker
15. marts 2006 - 11:31 #7
Tusind tak for ovenstående.
Jeg afventet tilrettelsen fra mit webhotel. Mener du godt jeg kan bruge 6.0.1???
Jeg formoder at jeg først uploader 0.6.0 og så upgraderer til 0.6.1.ved at uploade 0.6.1 filen til roden på webhotellet.???
MVH
Petert
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 11:35 #8
Har ikke selv opgraderet noget endnu (der er dog lavet en fin guide i forum'et)

har du evt. lidt referencer ?
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 11:35 #9
jeg vil nok bruge 0.6.1 - det kan du evt. gøre og tror at opdatering til den endelige version så nok er lettere...
Avatar billede petert Forsker
15. marts 2006 - 11:39 #10
nej jeg har ingen referencer
Mvh
Petert
smid et svar og jeg kan give point
Endnu engang tak for hjælpen espersen
mvh
petert
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2006 - 11:44 #11
;o)

ad mig evt. på msn: espersen -AT - mail .dk