Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:03 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Ligninger i Word

Hey eksperter..

Findes der et program til at lave ligninger i word?

eller et under punkt, hvis i forstår hva jeg mener?

mvh. Alex
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:04 #1
Du kan bruge equation
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:05 #2
Det ligger på office cd'en. Det kræver lidt tilvænning, men det bliver også helt fint.
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:06 #3
ja okay.. det er ikke standart i word da?
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:11 #4
kan nemlig ikke finde min word cd??
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:12 #5
Nej, det mener jeg ikke, men du kan installere det bagefter. Bare sæt din office cd i, og lad den starte op. Så vælger du "Tilføj eller fjern funktioner", truk næste. I næste vindue skal du ikke fjerne hakket i nogen af de installerede programmer, hvis du gør, afinstalleres de. Hak i stedet af i "Vælg avanceret tilpasning af programmer". Tryk næste. I næste vindue kan du vælge funktioner. Under "office-værktøjer" er der en der hedder "Equation Editor". Tryk på den og vælg "kør fra denne computer" Tryk opdater og følg instruktionerne.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:12 #6
Arh, ærgeligt
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:12 #7
det siger du alligevel :S man kan ikke hente den på nettet eller hva?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:13 #8
Du kan prøve at se om du har det. Start word, vælg Indsæt --> Objekt, og se om du kan finde "microsoft Equation" i listen.
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:16 #9
hov.. fandt den sku lige.. lækkert lækkert, prøver lige og få det til at virke :) 2 sek
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:19 #10
har gjort det nu.. virkede ikke.. prøver lige og genstarte
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:22 #11
Fandt lige en guide til Equation mens jeg søgte efter et download sted. Smider den lige med. http://www.richlandclicks.org/Teacher/presentations/equationeditor/resources.htm
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:24 #12
okay.. hmm.. hvorfor er det lige at jeg ikke kan finde Equation inde under "vis" "værktøjs.."??
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:26 #13
Du skal ind under Indsæt --> Objekt, og se om du kan finde "microsoft Equation" i listen.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:26 #14
Du kan lave en makro der kan starte programmet med en genvej, hvis det bliver for besværligt at finde den hver gang.
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:27 #15
skal jeg vælge opret nyt eller fra fil.. for den er ikke onder opret fil..
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:31 #16
Det skal være opret nyt. Den er under microsoft equation
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:32 #17
der er den ikke :S fatter ikke det her
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:33 #18
har gjort.. præcis hvad du sagde :S kan det være fordi jeg har en office udegave for studerende og undervisere?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:33 #19
Hmm, mærkeligt. Du fik den installeret uden problemer?
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:34 #20
jaja.. og den sagde også udført osv
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:34 #21
Det tror jeg ikke. Ikke hvis du har installeret den. Så skulle den gerne ligge der.
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:35 #22
skal lige spise.. er tilbage om 20-30 min :)
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:35 #23
Sidste besked var svar på 20.33.02 :)
Hvilken version office har du (2000, xp, 2003)?
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:36 #24
sådan nu virker det.. 1000 tak mester.. lav lige et svar :)
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:36 #25
Oki, glad for at jeg kunne hjælpe :)
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 20:41 #26
Skriv lige hvis du vil have hjælp til makro'en. Det er i princippet en optage funktion, hvor man optager en handling. Så starter man bare optageren og starter så equation, og slukker optageren. Så kan man give den handling en knap på værktøjslinien, eller en ganvej på tasteturet (som f.eks. ctrl+e).
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 20:57 #27
ja okay.. det behøves ikke.. ellers tak :)
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:18 #28
kan du hjælpe med én ting mere?
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:34 #29
lige meget :) har fundet ud af det..
Avatar billede alex15 Nybegynder
14. marts 2006 - 22:49 #30
ps. gider du hjælpe mig med det er makro noget :P kunne sku være lækkert alligevel.. ps. du siger bare hvor mange point du vil have for det? :)
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
15. marts 2006 - 08:28 #31
Jep. Start word. Vælg funktioner --> makro --> indspil makro
Skriv navnet på din makro, eks "Equation", og vælg derefter om det skal være en tastetur genvej eller en knap i værktøjslinien. Hvis du vælger tasterurgenvej, skal du lige være opmærksom på at nogen af genvejene er tager i forvejen. ctrl+e centerer teksten, så du fjener den genvej hvis du binder makroen til ctrl+e.
Når du trykker ok optager makroen, og du starter simpelthen equation. Når equation er startet trykker du på "stop" i makro-baren (du skal muligvis lige trykke escape for at få baren frem når equation er startet). Så skulle den være i skuret. Bagefter kan du finde knappen (hvis du har valgt at lave sådan en) på samme måder som du finder andre knapper, den ligger under kategorien "Makroer".