Avatar billede koden Novice
13. marts 2006 - 19:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan flytter man sin ADSL til andet stik?

Jeg har i min lejlighed 2 TDC ADSL linjer på hvert sit nr.
En fra mit eget arb. og en fra min kærestes.

Jeg har 4 tlf. stik i lejligheden.
De 2 ADSL linjer er koblet på ved det første tlf. stik i lejligheden.

Nu kunne jeg godt tænke mig at flytte den ene ind i den anden ende af lejligheden.
Kan man det og kan nogen her guide mig til hvordan, uden at ha' set installationen?
Eller måske give et hint om hvordan det er skruet sammen?
Avatar billede allanfo Praktikant
13. marts 2006 - 19:58 #1
I princippet kan du godt sætte skillefilter og modem i stikket et andet sted, men så vil de stik, der er nærmere væggen, være ubrugelige. Det nemmeste vil være at trække et kabel fra hvor modemmet sidder nu, og føre det hen hvor computeren skal stå.

Alternativet er, at føre telefonledningen ind i den anden ende af lejligheden, og så her montere skillefilter og modem, og så koble de resterende telefonstik på skillefilteret.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2006 - 20:04 #2
en router med wireless og et ditto netkort er nok en meget praktisk loesning
paa problemet ....
Avatar billede allanfo Praktikant
13. marts 2006 - 20:04 #3
Det vil sige, at for at det skal virke skal det altid være således:

O----SK----MO---(RO)---PC
      |
      V
      TL

Hvor O er det hul i væggen, hvor teleforbindelsen kommer ind, SK er skillefilter, MO er modemmet, (RO) er en eventuel Router, og TL er selvfølgelig telefonen.

Afstanden mellem O og SK er ikke så vigtig, der kan sagtens være mange meter ledning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 20:49 #4
Jeg har aldrig selv gjort det, men har anvendt den metode som allanfo indikerer.
Jeg koblede det første telefonstik fra ledningen fra 0, og trak en telefonledning fra 0 og hen til det sted, hvor det var mest praktisk at have SK og MO. Der lavede jeg et knudepunkt/udgangspunkt med telefonstik for alle telefonstik, ved at koble telefonstikket til det nærmeste telefonstik. Derved bliver det stik med SK og MO jo det første stik i huset.
Avatar billede koden Novice
14. marts 2006 - 11:00 #5
okay..send nogle savr.
Takker..
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 11:03 #6
Ping
Avatar billede allanfo Praktikant
14. marts 2006 - 12:14 #7
Bare det virker . . .
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:33 #8
Velbekomme  ;-)